Friday, December 15, 2006

Unfaithful


Story of my life
Searching for the right
But it keeps avoiding me
Sorrow in my soul
Cause it seems that wrong
Really loves my company

He's more than a man
And this is more than love
The reason that the sky is blue
The clouds are rollin' in
Because I'm goin' again
To him I just can't be true

And I know that he knows I'm unfaithful
And it kills him inside
To know that I'm happy with some other guy
I can see him dying

I don't wanna do this anymore
I don't wanna be the reason why
Everytime I walk out the door
I see him die a little more inside
I don't wanna hurt him anymore
I don't wanna take away his life
I don't wanna be.... a murderer

I feel it in the air
As I'm doin my hair
Preparing for another date
A kiss upon my cheek
As he reluctantly
Asks if I'm gonna be out late
I say I won't be long
Just hangin' with the girls
A lie I didn't have to tell
Because we both know
Where I'm about to go
And we know it very well

Our love...
his trust I might as well take a gun
And put it to his head
Get it over with
I don't wanna do this... anymore

Wednesday, December 13, 2006

The Most Fantastic Love


Tujuanku - to make an everlasting vow - kau milikku- aku milikmu
Segalanya bermula dari pandangan mata - terus ke jantung kita
Bagaimana aku harus memberitahu - dengan melindungi identitimu?
Aku tak mahu dunia tahu...
That you are the one that I belong to..
Kerana cinta kita paling unik..
Paling bombastik dan fantastik..
I'm completely yours and you are mine
And it's gonna be like in a movie
When we fall in love for the first time.

Thursday, December 07, 2006

Tentang Kita


Ini tentang kita - yang mereka tak harus pertikai
Mereka takkan tahu - meraka tak dapat rasa
Kita lawan jika mampu - kita lari jika perlu
Peganglah tanganku - kita gagahi bersama
Ini tentang cinta - cuma kau yang aku percaya
Cuma hati kita yang mengetahui
Ini cerita tentang kita
Andai cuma satu perkara yang aku bisa lakukan
Aku memilih untuk menyintaimu sepanjang hayat.

Wednesday, December 06, 2006

Bukti Cinta


Dalam pelukanmu semalam
Telah runtuh tembok pemisah kita
Dalam dakapan hangatmu semalam
Telah termetrai janji kita
Terbinalah satu tugu cinta
Bukti kasih dan kesetiaanku.
Aku mencintaimu.. lebih dari yang kau tahu,
Kau sentiasa ada dalam denyut nadiku,
Salahkah aku andai tak mampu meninggalkanmu,
Meletakkan jiwa dan nyawa dalam genggamanmu?

Tuesday, November 28, 2006

Siapakah di hatiku? Siapa ku di hatimu?


Without you There'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There would be no world left for me
And I Baby I don't know what I would do
I would be lost if I lost you If you ever leave
Baby you would take away everything real in My life

Doaku agar kaukan selalu bahagia,
Agar kau temui insan tulus menyayangimu,
Lepaskanlah diriku kerna keredhaanmu,
Bukan kerna dendam jua bukan kerna kau terpaksa,
Ku tinggalkan memori bersamamu,
Kuundur diri bersama harapan.

Bila kita mencintai yg lain
mungkin kah hati ini akan tegar
sebisa mungkin tak akan pernah
sayang ku akan hilang

if u love somebody
could we be this strong
i will fight to win
our love will conquer all
wouldn’t risk my love
even just one night
our love will stay in my heart my heart

Saat mentari beradu
Rembulan pun bertamu
Hatiku menjadi sayu
Dalam kesamaran waktu
Mengapakah rinduku
Masih ada dalam kalbu
Sedangkan cinta itu
Sudah berlalu

Thursday, November 23, 2006

KISAHKU - mencari kebenaran


Kisahku - mencari kebenaran - yg kerap lari dariku.
Sedih di hati - kerana kesilapanku - aku mencintai dia.
Dia lelaki yg aku nantikan - Ini pula cinta yg aku impikan
Langit yg selalunya biru - mula diliputi awan hitam
Sekali lagi aku hilang arah - ia menguji kejujuranku.

Aku tau kau sangsi kejujuranku - derita kau kerana itu
Bahagia aku adanya dia - dan kau makin terluka
Aku tak sanggup lakukannya - aku tak mahu jadi penyebabnya
Tiap langkahku - aku melihat kematian jiwamu
Aku tak mahu sakitkanmu - aku tak mahu merampas hidupmu
Aku tak sanggup membunuh hatimu..

Cintaku - kejujuranku - kasih sayangnya - kepercayaannya
aku umpama mengacu senapang ke kepalanya
Sanggupkah aku? Terseksanya..
Pertahankan cinta - meroboh istana kita
Kebahagianku - merampas nyawa dia.
Aku tak berdaya....
Aku tak mahu membunuh jiwanya....

Wednesday, November 15, 2006

Different between LOVE and MARRIAGE

Love is holding hands in the street.
Marriage is holding arguments in the street.

Love is dinner for 2 in your favorite restaurant.
Marriage is a take home packet.

Love is cuddling on a sofa.
Marriage is one of them sleeping on a sofa.

Love is talking about having children.
Marriage is talking about getting away from children.

Love is going to bed early.
Marriage is going to sleep early.

Love is a romantic drive.
Marriage is arrive on tops curvy tarmac .

Love is losing your appetite.
Marriage is losing your figure.

Love is sweet nothing in the ear.
Marriage is sweet nothing in the bank.

Tv has no place in love.
Marriage is a fight for remote control.

Love is 1 drink and 2 straws.
Marriage is "Don't you think you've had enough!".

Conclusion: "Love is blind, Marriage is an eye opener!!!"

Monday, November 06, 2006

Kecewanya seorang AKU


Tuhan tak pernah menjanjikan
Kehidupan tanpa rasa sakit,
Ketawa tanpa duka,
Mentari tanpa hujan,
Tp Dia menjanjikan kekuatan untuk meneruskan kehidupan,
Kelegaan dalam tangisan
Dan cahaya dalam kegelapan..

Kita tidak boleh memaksa seseorang mencintai kita..
Apa yg mampu kita lakukan..
Menjadi seseorang yang boleh dia cintai..
Selebihnya.. terpulang kepada dia menyedarinya.

Lebih baik kita kehilangan ego..
kerana orang yang kita cintai..
Daripada kehilangan orang yang dicintai..
kerana keegoan kita..

Aku sangat bahagia bersamamu..
Aku tidak pernah sunyi semenjak ada dirimu..
Aku jarang berduka dengan kehadiranmu
Sehingga aku kerap terlupa..
bahawa aku sedang 'berkongsi' dirimu..
Maafkan aku..

Friday, November 03, 2006

Pecinta Jejaka


Kutemukan dalam pencarian
Cinta sejati untuk hidupku
Kurang lebih yg spt dia
Ku harap dlm cintaku

ku tak mau menjanjikannya
Pasti bahagia bila denganku
Biar dia rasakan sendiri
Betapa gilanya cintaku

Aku memang pencinta jejaka
Namun ku bukan pisau cukur cap buaya
Yg habis duit lelaki ku kikis
Ku hanya mencintai dia

Aku memang pencinta jejaka
Yg romantik spt dia
Ini saat ku akhiri semua
Pencarian dalam hidup
Cintaku ternyata aku mau hanyalah dia

Tuesday, October 31, 2006

Saya tahu.. awak tahu..


Saya tahu.. awak nampak wajah awak di mata saya..
Saya tahu.. awak dengar nama awak dalam denyut nadi saya
Dan awak juga tahu.. saya merasai sentuhan awak walau di mana pun saya berada..
Awak tahu saya rindu tapi awak tetap bertanya
Awak tahu saya cemburu tapi awak sengaja menduga
Awak juga tahu... awak adalah sebahagian dari hidup saya..

Wednesday, October 18, 2006

I'm Not Going To Miss You

I'm not going to miss you
Because I already missing you
I'm not going to think about you
Because all these time I am thinking about you
I'm not going to love you
Because my heart is already belong to you.

What creature are you??
Who had conquer my soul
Who always in my mind and my sight
Exist in my day and my dream
Make me drowning with your love
Make me melt with your touch

What power that you have??
Can make me back even I left
Can bring me tears even I smile
I love you like crazy even I say "No"
I missing you like mad and I know that you know
We'll take this risk and the challenge
I will love you forever
Even we can't be together.

(Inspired at 10.00 am - Wednesday 18 Oct 2006)

Copyright Reserved
My Lovely Vic
Illegal Copy "I'll see you in court"

Tuesday, October 17, 2006

Satu Hari Di Hari Raya

Lagu ni dikarang khas oleh aku sendiri
Nyanyi Lagu ni ikut rentak lagu
Satu Hari Di Hari Raya - M.Nasir

Satu Hari di Hari Raya
Kita pakat balik kampung semua
Bawak mercun penuh bonet kereta
Buluh nak buat meriam pun ada
Satu kampung aku kasi gema

Satu hari di Hari Raya
Ku dengar irama meriam buluhku
Orang kampung semua salute aku
Kira irama itu adalah
Bunyi terindah pada malam itu

Satu hari di Hari Raya
Aku menangis tanda kecewa
Aku menangis tanda duitku dah tak ada

Satu hari di Hari Raya
Ku lihat wajah sedih poketku
Ku lihat wajah gembira anak2 buahku
Ku dah sengkek
Baru skang aku ingat aku ada test..

********************************************
Selamat Hari Raya
Maaf Zahir dan Batin
untuk segala salah dan silap
For those yg akan ambik exam lepas raya ni
Good Luck!

Sunday, October 15, 2006

Pencinta Dia...








Cinta? Apa definisi cinta pada aku?
Andai cinta itu adalah bahagia bila bersamanya
Andai cinta itu apabila aku menunggu panggilannya
Andai cinta itu adalah rasa ingin bertemu
Andai cinta itu adalah keserasian antara kami
Maka akulah pencinta itu..

Cinta itu mesti bersatu?
Andai aku bahagia bila dia bahagia
Andai aku mendoakan kesejahteraan walau dimana pun dia
Andai aku rela lepaskannnya dalam terpaksa
Andai aku berkorban demi mereka..
Maka adakah aku mendustai cinta?

Aku tak pernah merasakan cinta sehebat ini
Dapatkah dia merasakan kegilaan cintaku?
Yang aku mahu hanyalah dia
Yang aku cinta hanyalah dia..
Cinta ini telah meranapkan jiwa dan ragaku
Cinta ini telah menelan hati dan perasaanku
Akulah pencinta... pecinta lelaki itu
Yang meninggalkan kenangan terindah dalam hidupku..


Thursday, October 12, 2006

When I Love Someone So Deep..

Aku selalu termenung, kadang2 tersenyum,
Adakalanya aku terbau harumanmu,
Adakalanya aku ternampak bayang-bayangmu,
terasa seperti kau melambai-lambai padaku..
apa yg terjadi padaku?

Aku mula suka menyendiri..
Aku mula gemar lagu2 cinta yang meruntun hati
Aku tak betah andai telefon tak berbunyi
Aku tak sabar menanti keesokan hari
Aku selalu berharap perkara yg tak pasti
aku lebih percaya ilusi dari realiti
Apa sebenarnya yang terjadi padaku?

Telah aku putihkan perkara yang hitam
Telah aku tinggalkan dunia di belakang
Telah aku nafikan perkara yang terang
Aku melangkah walaupun pincang
Aku menyanyi walaupun sumbang..
Adakah ini bermakna
Aku telah jatuh cinta


+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*

It's need two to tango
not three or four
This triangle cannot be soar
and you will let me go..
I know...

sometimes i feel you so close
sometimes u build the gap most
but all the time I will lose
I do anything to get your attention
But most of the time i get exception

I give you my heart to love and to keep
I love u in day, and dream you when sleep
My love for you will never be end
It's yours forever, you can depend.

No matter what you ever say or do,
You'll know I will keep coming back to you
Even my heart tears I hide it with laugh
Why does loving you have to be so tough


+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*

Kau umpama hembusan nafasku..
Setiap udara yang kusedut..
Umpama ingatan terhadapmu..
Berterusan, menyamankan dan satu keperluan..
Seandainya aku berhenti dari mengingatimu..
Ia umpama aku cuba berhenti dari bernafas.

Aku tidak tahu sejak bila hatiku mula berdegup lebih pantas
Aku tidak tahu sejak bila aku mula menghitung hari yang berlalu
Aku tidak pasti sejak bila aku mula tersenyum seorang..
Aku tidak pasti sejak bila perasaan ini datang..
Namun yang pasti..
Keasyikan cinta ini hanya buatmu seorang..


Aku telah datang kepadamu
Meninggalkan dunia di belakangku..
Menongkah arus, merempuh gelora..
merinduimu itu satu derita.

Peluklah aku dalam dakapanmu..
Sembunyikanlah aku disebalik hatimu..
Cinta ini takkan pernah mati..
Walau takdir tidak menyebelahi..
Ia akan sentiasa membara... pasti.

+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+

Copyright Reserved / Hakcipta Terpelihara

Registered under LovelyVic

Illegal copying.. "i'll see u in court".


Wednesday, October 11, 2006

Sebelum dan Selepas Kahwin....

Sebelum kahwin
Darling sana.. Darling sini
Lepas kahwin..
Baling sana.. Baling sini…


Sebelum kahwin
Saya sanggup mati untuk awak..
Lepas kahwin..
Nak mati?? Dulik awak!

Lagi lama kahwin
Nak mati? Saya tolong awak!


Sebelum kahwin
Saya ikut mana awak pergi

Lepas kahwin
Sukatilah mana awak nak pergi
Lagi lama kahwin
Kalau pergi, lebih baik jangan balik lagi


Sebelum kahwin
Awaklah jantung hati
Selepas kahwin
Awak ni menyakitkan hati


Sebelum kahwin
Awak ni cantik dan baik mcm cinderella
Lepas kahwin,
Rupa awak ni lagi teruk dari Godzilla


Sebelum kahwin
Ros warna merah, violet warna biru,
Suka atau marah, aku dah lekat padamu
Lepas kahwin
Bunga Ros dah layu, Bunga violet aku menyampah,
Kau pijak kepala aku, jumpa aku kat mahkamah


Sebelum kahwin,
Nak makan?? Jom pi Shangri-La
Lepas kahwin
Nak makan kena sabarlah!


Sebelum kahwin
Gaya U mcm Anita Sarawak
Lepas kahwin
Rambut ape ni? Mcm biawak!


Sebelum kahwin
Hujung Minggu segalanya terpulang pada anda.
Lepas kahwin
Paling jauh pun dia bawak pusing bandar


Sebelum kahwin
Dia tolong bukakan pintu kereta
Lepas kahwin
Buka mulut berdengkur la dia.

Tuesday, October 10, 2006

Saat Diciptakan Seorang Perempuan....


Ketika aku menciptakan seorang wanita, Ia harus menjadi seorang yang istimewa.
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia- juga lembut dan menenangkan.
Aku berinya kekuatan untuk melahirkan anak- dan menerima penolakan dari anak-anaknya.
Aku berinya ketabahan - agar tetap teguh mengasuh keluarga dan tidak mudah menyerah di atas penderitaannya.
Aku berinya naluri sayang untuk mencintai anak-anaknya walaupun ketika mereka terlalu melukai hatinya.
Aku beri kekuatan agar dapat menyokong suami dalam kegagalan- menjadi pelengkap hidup dan tulang rusuk suaminya.
Aku berinya kebijaksanaan agar mengetahui - suami yang baik takkan menyakiti isteri - tapi sekadar menguji sejauh mana ketetapan hati untuk berada di sisi suami.
Dan Akhirnya.. aku beri dia airmata.. untuk digunakan.. bilamana pun ia perlukan.
Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya - kerana itulah pintu menuju hatinya - tempat di mana cinta itu ada.

Cepatnya masa berlalu..



Tak sangka la... pejam celik.. pejam celik..dah setahun setengah usia perkahwinan aku. Dah jemu nak jawab soalan "bila nak ada baby?" Ingat lagi masa majlis perkahwinan kami.. ramai yang datang. Terima kasih kepada korang semua yang banyak membantu memeriahkan majlis kami. Teringat plak adik pmpn aku sampai pengsan2 dek kerana kuat bekerja masa hari tu. Terima kasih banyak2 kat ija. Along tak lupa walaupun dah setahun setengah berlalu. Skang ija pun dah kahwin.
Hmmm.. kalau ditanya adakah aku bahagia. Absolutely YES. Andy is the most precious gift from god to me. Tapi... dalam ujian berumahtangga, kita takkan dapat lari dari dugaan. Apa pun yang terjadi, kesalahan memang terletak pada aku. Semoga tuhan perkukuhkan lagi kasih sayang kita dengan ujian yang menimpa... Moga kita diberikan ketahabahan dan kekuatan dalam mengharungi kehidupan berumahtangga.>(Ingin hidup bersama hingga hujung nyawa - Vic)