Tuesday, June 16, 2015

Amazing 10th: 10 years Anniversary Annual Dinner

Syukur Alhamdulillah...

Annual Dinner berakhir dengan jayanya..
Tak tahu kenapa bila terbaca emel dari CEO.... airmata aku menitik laju..
Berikut adalah hasil copy paste dari emelnya:-


Dear Christina san , Mun Yee san, Diana san

Appreciate to your wonderful arrangement for the company dinner last week.
I believe everyone enjoyed very much and made wonderful memory.

Yes, farewell video for Okumura san  and his dance was highlight of that day
and big surprise you hided to me.


                                                                                               YANG Wonchul

Bohong tak terharu...
Rasanya besar sangat penghargaan ini, sedangkan kerja yang aku lakukan tak sampai 10% dari hempas pulas dan penat lelah yang aku berikan ketika di kompeni lama dulu..

Tak tahulah berapa kali aku ulang-alik dari Bangi ke Nilai:-
1- Untuk dapatkan harga yang murah..
2- Pilihan yang terbaik..
3- Lupakan duit minyak, penat lelah... mengangkut barang seberat2 alam....
Takpe... aku tak kisah... aku sayangkan kompeni ini.
Ini sentuhan aku... ini bakti aku..

Dan lebih mengecewakan pada hari dinner...
Semuanya berjalan lancar...
Pekerja gembira, ketawa.... bertepuk tangan....
Tiba2 aku dipanggil, dihadapan semua aku ditempelak...
"This is very LOWSY dinner. How do you arrange everything. You go up on the stage and take the mic from the emcee now."
Hanya kerana.... emcee terlupa mengumumkan hadiah disponsor oleh siapa....
Walaupun pengsponsor sendiri yang naik menyerahkan hadiah kepada pemenang.

Seketika semua komiti memegang tangan aku... bahu aku... menepuk2 memberi semangat...
"Pedulikan dia... kita semua gembira malam ni... "

Ketika pemenang ECO program diumumkan berdasarkan markah juri...
Sekali lagi majlis tergendala gara2 dia tak berpuas hati dengan keputusan.
Terpekik dia malam tu dari tempat duduk VVIP...
Membangkang keputusan... kami dituduh tak reti kira..
Emcee terpinga2... di atas stage sekali lagi markah dikira...
Keputusan masih sama... akhirnya atas kuasa dia sebagai pembesar..
Keputusan ditukar serta merta di atas pentas...


Dewan jadi sunyi...
Airmata pemenang yang dikalahkan mula mengalir...

Sesungguhnya ia telah setahun berlalu...
Tapi aku tak pernah lupa kekejaman yang dia buat padaku setiap satu..
Penghinaan2 dia... caci maki dia...
Sehinggakan kerja tea lady merangkap cleaner..dia paksa aku buat....
Betapa kejamnya dia...
Begitu banyak hukuman yang aku perlu bayar...
Untuk dosa yang tak pernah aku buat,,,
Hanya kerana dia percaya fitnah yang dibuat bangsaku sendiri..
Aku tak pernah lupa...
Sedetik pun aku tak pernah lupa...
Dan airmata ini masih mengalir hingga hari ini...


8 comments:

Kakcik Nur said...

Meskipun apa yang Diana alami itu sangat melukakan, akhirnya Allah balas dengan kegembiraan. Yang berlalu itu biarkan berlalu kerana Allah tak pernah leka dari memerhati dan menghakimi...

Kakcik Nur said...

Meskipun apa yang Diana alami itu sangat melukakan, akhirnya Allah balas dengan kegembiraan. Yang berlalu itu biarkan berlalu kerana Allah tak pernah leka dari memerhati dan menghakimi...

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Nor Alfian said...

Apa pun diana mmg yg tercantik pada malam itu...

Nor Alfian said...

Apa pun diana mmg yg tercantik pada malam itu...

Irwan Wan said...

Salam saya Nak tnya tentang di berenti pehidmatan Di sebuah kilang kesalahan brektime lama...Dan 1_lagi kejadian Di luar kwasan tempat Kja...yg si pengadu telah buat repot kepada hr kilng tentng petengkaran mulut atara pekerja Dan guard lepas esok hari perkerja tebabit telah Di pnggil oleh hr Dan Di gantung kerja seminggu Dan hr bgi Surat tunjuk sebab pekerja terbabit telah bagi kepada hr...selepas ITU pekerja terbabit Di gantung lagi seminggu Dan hr diberitu tahu untuk teliti kes tersebut lepas ITU hr pnggil perkeja tersebut beritahu Di gantung lagi seminggu gaji bayar setengah dulu...klau tk salah bayar balik Dan DLM siastan Dan Di pnggil untuk siatan kes..perkeja tersebut hr telah lantik penal2 siasatan 4 orng kemudian pekerja tebabit telah bersalah...dalam kes 1_ perkeja mengaku brsalah kes no2_pekerja tk memgaku bersalah Di sebabkan tiada bukti Dan saksi...tertuduh telah buat report kat hr kata pekerja tersebut telah mengngugut...Di sebabkan pekerja ITU suruh beri bukti Dan saksi pekerja tk mengaku bersalah...tapi panel2 Dari hr telah buat 1_menyuarat yg menyatakan perkeja bersalah...Dan disebabkan ITU perkerja terbabit Di Bunga kja...majikan bayar gaji Dan potong 7 hari...padahal gaji bayar tak cukup ada bagi lagi 6_hari Dan cuti annual leave ada bagi lagi 8 hari bleh kah sya tuntut

Irwan Wan said...

Salam saya Nak tnya tentang di berenti pehidmatan Di sebuah kilang kesalahan brektime lama...Dan 1_lagi kejadian Di luar kwasan tempat Kja...yg si pengadu telah buat repot kepada hr kilng tentng petengkaran mulut atara pekerja Dan guard lepas esok hari perkerja tebabit telah Di pnggil oleh hr Dan Di gantung kerja seminggu Dan hr bgi Surat tunjuk sebab pekerja terbabit telah bagi kepada hr...selepas ITU pekerja terbabit Di gantung lagi seminggu Dan hr diberitu tahu untuk teliti kes tersebut lepas ITU hr pnggil perkeja tersebut beritahu Di gantung lagi seminggu gaji bayar setengah dulu...klau tk salah bayar balik Dan DLM siastan Dan Di pnggil untuk siatan kes..perkeja tersebut hr telah lantik penal2 siasatan 4 orng kemudian pekerja tebabit telah bersalah...dalam kes 1_ perkeja mengaku brsalah kes no2_pekerja tk memgaku bersalah Di sebabkan tiada bukti Dan saksi...tertuduh telah buat report kat hr kata pekerja tersebut telah mengngugut...Di sebabkan pekerja ITU suruh beri bukti Dan saksi pekerja tk mengaku bersalah...tapi panel2 Dari hr telah buat 1_menyuarat yg menyatakan perkeja bersalah...Dan disebabkan ITU perkerja terbabit Di Bunga kja...majikan bayar gaji Dan potong 7 hari...padahal gaji bayar tak cukup ada bagi lagi 6_hari Dan cuti annual leave ada bagi lagi 8 hari bleh kah sya tuntut

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Salam Irwan,

semput baca pertanyaan anda sebab takde koma mahupun noktah. Tak tahu kat mana perlu berhenti. :)

Panel 4 org... 3 orang kata tertuduh bersalah, 1 kata tak, tertuduh sendiri mengaku tak bersalah = jawapan --> tertuduh bersalah... as simple as that. Sebab tu juri / panel biasanya 3 org.. untuk dapatkan majoriti ganjil.

Tertuduh mengaku bersalah - automatik bersalah. Boleh jatuh hukuman. Takde nak timbul isu ugut2 sebab DI ada rekod. Keputusan dibuat berdasarkan pengakuan pada ketika DI dijalankan.

Pekerja yang dibuang kerja kerana masalah disiplin hanya layak menerima gaji sehingga hari terakhir dia bekerja sahaja. Tidak layak terima gaji untuk AL yang belum guna. Tidak layak untuk gaji seminggu pertama gantung kerja sebelum DI.