Sunday, January 18, 2015

Puisi: Me-Layu Bukan Aku

Pada anggapanmu... Aku mudah lupa..
Kerana aku melayu.. Pemaaf itu sifatku..
Digula-gula itu kelemahanku..
Pujian itu makananku..
Sayangnya... Silap percaturanmu..
Me-layu itu bukan aku...
Terima kasih..
Kalau bukan kerana caci makimu..
Hamun nista yg kau tuju..
Setiap airmata yang mengalir laju..
Setiap dusta yang diaku..
Setiap derita yg perlu ku lalu...
Pasti aku masih me-layu..
Dihenyak dipijak tanpa malu...
Dikeldaikan tanpa jemu...
Silap lagi percaturanmu..
Aku hanya lihat dan tunggu..
Kerana aku pasti ada hikmah yg berlaku..
Ada pengajaran yang menunggu..
Kerana yakin dan percaya itu kekuatanku..
Taksub dan angkuh itu kelemahanmu..
Sayangnya....
Sesuatu yang amat indah dulu..
Bisa hangus ibarat debu...
Hanya kerana kau percaya...
Aku jebat si penderhaka..


1 comment:

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/