Saturday, April 27, 2013

An 8th Anniversary Celebration at Fraser Hill - Day 1

Last sekali sampai di Fraser Hill ni ketika umur aku 7 tahun, darjah satu. I don't remember anything about FRaser Hill even the Menara jam yang bantut tu. Yang aku ingat ttg Fraser Hill ialah, pada usia aku 7 tahun tu, aku muntah dalam kereta sehingga mengotorkan baju pink kesukaan aku. Mak simpan dalam bonet baju tu sampai terlupa then bertahi lalat, bila basuh masih ada tompok2 tahi lalat baju tu dan aku tetap pakainya - sbb dh mcm corak pula. hahahahah

And one more thing yg aku ingat ttg Fraser Hill ialah ada air terjun masa tu, pengalaman mandi air terjun tu langsung tak ingat tapi gambar aku mandi air terjun tu masih ada, pakai spender aje tanpa baju. Dada pun leper je lagi masa tu. Sangat tak senonoh.

And believe it or not, Andy pun kali terakhir ke Fraser masa umur yang sama, 7 tahun jugak. But definitely pada hari yang lain dan dengan orang yang lain, and we not met each other on that day. I believe so.

Jalan nak naik ke atas, perghh bleh tahan bengkok2 gak. Arif dengan ke"alah"an aku yang melampau ni, Andy bawak slow je sepanjang naik tu, 40km/h - so tak terasa nak muntah. Sampai je dekat atas tu my 1st impression. Wow... just like a Little England. Bangunan2 Inggeris yang sangat comel dan cantik. Cutenya!!! Even pejabat pos pun nampak comel!

Check-in di Puncak Inn - we took Honeymoon Package yang dibeli di MATTA Fair. Agak berbaloi juga tawarannya, sbb kami dapat Junior Suite yang mana lebih besar dari Superior and Deluxe room. Ada ruang tamu dengan sofa yang selesa dan juga ruang tido yg menempatkan katil. Interior design, definitely English Style dengan segala hiasan vantage yang memang kesukaan aku. Just like a doll room. I like it!!!

After check-in and melepaskan batuk di tangga  lelah, kami keluar berjalan2 di hadapan hotel. Took a few snaps depan menara jam, tepi2 bangunan yang comel dan jengah2 souvenir shop for price survey sblm beli sok, then kami pulang semula ke bilik. Tepat jam 8 malam, kami turun ke cafe hotel untuk menikmati candle light dinner yang telah termasuk dalam package honeymoon kami. Melihatkan the only table yg siap dengan lilin, bunga dan setting yang lain dari yg lain we already know that it is our table. Bermula dengan appetizer Garden Salad, disusuli dengan Grilled Chicken Maryland for me and Beef Steak for Andy and lasted with dessert mix fruit cubes membuat kami bloated bila naik ke bilik....

What a first day experience.....  will continue on the 2nd tomorrow, time to continue my reading. (Aku bawak novel).


1 comment:

ieja said...

hehe.. kami ke sane masa lepas kahwin.. masing2 pertama kali dlm hidup jejak kaki kat sane.. masyaAllah, sakit kepala bukan main.. siap ckp itula pertama kali, itula jugak yg last naik atas tu.. haha