Friday, December 14, 2012

Syukur, Syukron, Arigato Gozaimas, Xie-Xie, Terima kasih & Thank You.

Oh ye, Lusa aku bakal menduduki satu peperiksaan, Radiation Protection Officer, sekiranya aku lulus, aku akan dilantik menjadi RPO syarikat. Besar maknanya "kelulusan" ini kepada aku. Tapi hakikatnya.. terlalu jauh dan terlalu tinggi untuk digapai. Setiap manusia ada limitation. Dan aku kira.... peperiksaan ini terlalu tinggi dan melepasi had limit aku. Inilah matapelajaran paling susah yang pernah aku temui di sepanjang hidup aku. Jauh lebih tinggi dari matapelajaran fizik dan matematik tambahan yang pernah aku ambil dulu. Aku cuma mengharapkan keajaiban... mudah2an apa yg aku baca dan aku faham sahaja yang keluar periksa. Boleh mcm tu? Tapi aku terima segala ketentuan Allah... Kalau lulus tentu ada sebabnya... dan kalau gagal pun tentu ada kebaikannya.

That was my last post dalam entry sebelumnya... and yes.. I admit that again and again doa seorang ibu memang punyai "khasiat" yang tersendiri. Ingat lagi kata2nya... "Tak ada seorang pun anak emak yang terlepas dari doa mak. Setiap hari mak doa moga Allah bagi yang terbaik untuk anak-anak mak. Mak doa semoga Along berjaya, terang hati dan dipermudahkan untuk ambil periksa kali ni." And yes... the result came out yesterday after more than a month...

 Syukur Alhamdulillah, terima kasih mak dan terima kasih kepada sesiapa sahaja yang mendoakan aku...

Pagi ni ada yg belanja makan nasi lemak atas kejayaan aku. Thanks Kak Bedah. Azman pula janji nak bawak souvenir dari Jepun hadiah lulus peksa (hari ni dia berangkat ke Jepun- seminggu)... My GM & MD menghantar sms dan emel dari Jepun mengucapkan "Many many many Congratulation for your hard work!"

Am I happy?? Yes I am. Walaupun ada banyak kerja yang menantiku selaku RPO syarikat nanti, I will take it as one of my new challenge. Moga ia akan meningkatkan lagi pengetahuan dan jati diri dalam diri aku. InsyaAllah.

9 comments:

Kakcik Nur said...

Tahniah Diana dan semoga berjaya mencapai cita2 serta akan lulus dalam peperiksaan yang bakal diduddki nanti dengan cemerlangnya. :)

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Terima kasih banyak Kak Cik...

Azrul Hisham said...

tahniah kak vic :)

houseoftheuglymother said...

Alhamdulillah, tahniah vic :)

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Terima kasih adikku azrul.... n u too hot mother...

-inay- said...

vic....kamu sgt hebat dan sentiasa bekerja keras...salute!!

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Thank u soooo much beet for the compliment. Syg sama kamu.

Khung Leong said...

samalah kita Diana, rupa-rupanya kita menduduki sesi RPO yang sama. saya pun lulus juga. jangan lupa tambah facebook saya ya..

diamond.chan2

Arey said...

Salam, ada tips x mcm mana bentuk soalan rpo ni sbb nak amik duduk exam ni next month.. :)