Saturday, September 01, 2012

Penangan Lebaran

Selamat Hari Raya, walaupun sebenarnya agak terlewat ucapan ini. A lot of things to say tapi I dont think blog is the best place to say it out. Aku sebenarnya kehilangan teman bicara yang boleh aku percayai. I had one tp skang aku dh takde "bestest friend" dalam erti kata sebenar. I really miss her, eventho we forgave each other tapi benarlah kata pepatah ibarat cermin yang dh pecah berderai.. kalau dicantum2 semula, belahan retak tu pasti tak mampu disembunyikan. Sekarang aku cuma ada best friends... Tp bukan semua perkara kita boleh cerita. Bukan tak percaya mereka tapi bukan semua org boleh terima cerita mcm tu.

Menghitung hari untuk satu "teambuilding" bagi HODs. Later saya kongsikan gambar2nya.

Malam tadi aku mimpi gigi bahagian depan aku patah 3 batang. Dua gigi kacip besar bahagian depan atas, manakala satu yang kecil disebelah gigi taring. Mimpi gigi patah ni bawa petanda tak elok kan? Nauzubillah... minta dijauhkan segala musibah.

Jumaat (semalam) hari Merdeka aku buat majlis makan-makan kat umah di Semenyih. Maklumlah, kawan2 sekerja dah bising2, katanya dah 2  kali raya aku tak invite dowang datang rumah. Memang, takde sorang pun kawan ofis yang pernah datang rumah aku. Seingat aku Azman sorang je yg pernah datang, itupun tak sempat masuk... cuma menghantar joran yang aku tertinggal masa memancing di Sg Tekala. Tak sangka plak... kawan-kawan beriya2 benar nak datang... akhirnya terpaksa la aku merajinkan diri membuat makan-makan Jumaat lepas. Selain dari kuih frozen Kuih Bakar Pandan dan Pau Tg Malim, aku masak mee bandung dan mihun goreng. Ok la tu... tgk dowang pun makan smpi licin pinggan.

Esoknya Sabtu (hari ni la maksudnya), giliran mak pula buat Open House kat Klang. Adoii penat kat Semenyih pun tak habis lagi dah membawa ke Klang. Selain dari acar nenas aku buat dadih Strawberry + Vanilla... wah... laris betul... licin terus 40 mangkuk. Siap tanya "Siapa buat ni Fiza? Sedapnya" Bila diberitahu kakaknya yg buat, masing2 minta resipi. Malu I...

Majlis arini langsung takde kawan aku pun. Awalnya aku takut nak jemput kawan sekolah menengah, takut dowang dh lupa kat aku. Aku cuma jemput kawan terapat je, tp masing2 ada hal plak. Nak jemput kawan2 di Bangi, iskk menyusahkan dowang je, nak datang dari Bangi ke Klang, pe jadahnya. Maka hari ni aku melayan kawan2 adik aku dan ipar aku je la... selain dari saudara mara. Ramai juga yang datang. Memang overwhelming, tak sangka juga. Jiran2 sebelah dan selang beberapa rumah pun datang. Penat memang penat tapi kalau tak buat mcm ni bila lagi nak dekatkan yg jauh, nak mesrakan silaturahim. Paling terharu waktu tenghari rumah aku dipenuhi dengan nurse dengan uniform masing2. Ramai... dari dalam sampai ke luar. Tak ketinggalan doktor pun sudi datang. Ada nurse yang pernah merawat aku pun masa aku dibedah dulu. Pesakit2 adik aku ada yang datang dengan berkerusi roda... terharunya. Dan salah seorang pesakit dialisis adalah kawan sekolah aku. What a small world.

Minggu ni pastiya hari yang sgt bz di pejabat. Selain perlu menghadiri beberapa seminar di luar, aku perlu siapkan tugasan rutin dan mengendalikan beberapa acara penting untuk bulan September. Agak sibuk kerana untuk bulan 9 sahaja aku ada 3 seminar yang perlu dihadiri, 1 teambuilding, organize 1 Family day, 1 5S Audit and 1 Mock Drill. Pihak syarikat juga akan melaksanakan Minimum Wages Order dalam bulan 10 maka top management meminta aku untuk come out dengan satu proposal skala gaji baru based on best practice and most practices. Wow... headache.

Will update again for any news... till meet again...


Ada sesetengah luka boleh dirawat dengan masa... tapi ada sesetengah luka ia makin parah dengan masa... Jangan ucap "Selamat Tinggal" kerana ia umpama pertemuan terakhir. Ucaplah "Jumpa Lagi" sebab siapa tahu Allah ada rencanakan sesuatu untuk kita di kemudian hari....

2 comments:

-inay- said...

kurusnye ko skrg vic

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Itu ilusi aje Yabeet oii....
Skang ia telah kembali seperti sediakala.... hahahahhaha