Tuesday, July 31, 2012

Iftar Sana Sini


"Jadual berbuka puasa saya agak padat pada minggu ini, maaf kepada sesiapa yang tidak dapat mem'booking' saya pada minggu ini, bleh cuba lagi minggu depan...." Cheewaahh... PM pun takde jawab mcm aku tau. Hebat sungguh.

Yes, schedule IFTAR mmg penuh minggu ni. Rezeki Murah. Jumaat lepas dapat berbuka puasa with my colleagues. Ada bawak anak bini.... berkenal2an. Foods so so je... tapi berbuka puasa bersama-sama itu yg mahalnya. Then mak call, Ring Ring (zaman skang ada lagi manusia pakai ringtone classic mcm ni yerk?)... "Jom buka puasa kat hotel sama2." Haishh... mmg tiap2 tahun ayat ni confirm dengar punya. Masalahnya Jom tu bukan maksud 'Mak belanja'. Tapi, that is my mom... when she say A... the answer will be A. Kalau jawapan dia B, ko buat le mcm mana pun supaya benda tu jadi A juga. Itu resipi dia... membesarkan anak-anak dan membentuk satu family yang pada aku... "Family Terbaik". Kalau pergi hari keluarga mana2 dulu... Anugerah Family terbaik mmg confirm family aku. Jadinya last Sunday mmg had our Iftar kat Puteri Garden Hotel. Food.... so so jugak....(I'm supposed to be Masterchef Jury next season).

Yesterday... hubby bawak la aku berbuka puasa di DRB Hicom one of his client. Jamuan berbuka puasa, terawih bersama2 Tahfiz dan anak-anak yatim. Oh... ntah kenapa semenjak 2-3 hari ni aku kemaruk nak makan Pavlova. Mungkin sbb tengok orang gila2 update gambar pavlova kat fesbuk membuatkan aku tertelan airliur 18 kali bagi sekeping gambar.
(Nasib baik Ust Azhar Idrus kata, telan air liur banyak2 tak batal puasa TETAPI..... kalau telan air liur yang dah dikumpul banyak2 dalam2 satu cawan... minum... baru batal puasa.)
Makanya... aku pun cariklah dalam internet kot2 ada supplier pavlova berdekatan... tadok.... Luckily my cousin yg mmg gila buat kuih sanggup membuatkan pavlova untuk aku. Marvellous!!! Mmg sedap... rasa dia lebih kurang macam Meringue dan macaroon cumanya... dia kurang manis sket... ada cream dan fresh fruit atasnya. Sedap. Nyum Nyum. Kalau rasa nak tempah bleh pi blog dia di sweets-sensation.blogspot.com





Puasa ni badan ada turun sket. Almaklumlah... makan sekali je sehari - masa berbuka sahaja. Pastu takde sahur. Aku tau sahur tu sunat, tapi kesan dari aku bangun sahur tu impaknya aku jadi bengap sket bila kat tempat kerja. Sesedap rasa aku tidur walaupun tengah meeting atau menaip. Hebat yerk? Sebelum aku kena tulis warning letter untuk diri sendiri, maka aku memutuskan tak payah bangun sahur la... Tp asben selamba je bangun sahur... Mcm2 dia masak. Paling penting dia nak mengepam (rokok). Tu pasal dia sanggup bangun. Lagipun, hubby punya nature of work bukan sama mcm aku. Dia pi kerja taip2, jawab call, send email... pastu tidurrrrrrrrrrrrr..... (So damn Jealous.)

Besok, lusa dan tulat ada buka puasa lagi dibelanja oleh supplier2...  Nasib baik makan sehari sekali je... kalau tak bulan puasa pasti menambahkan lagi "kebulatan"aku. Bagus juga dapat loss weight sket, pasal lepas ni nak pi vacation. Oh ho... aku dah announce pasal vacation to the selected HODs yang terpilih mengikuti luxury vacation by the company  and they feel sooooooooooooooooo happy, mcm tak percaya n excited about that. Now we are counting for the day. Horrayy~!! Apa?? nak clue?? Heheheh... ok this is the clue..
Gambar ni adalah gambar pemandangan dari balkoni hotel kami..... Soalannya.. hotel manakah ini?? Hahahahah

 I guess that's all... Will update here for any news. Till meet again.


5 comments:

kakcik said...

Untungnya Diana. Murah rezeki. Alhamdulillah. :)

Rai said...

bestnya..murah rezeki..

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Alhamdulillah kakcik dan Rai, rezeki lebih bulan Ramadhan... heheheh

Murni Alfathunnisa said...

rezeki tu..alhamdulillah. i jugak kempunan...tak dapat lagi nak rasa pavlova...tapiiii....dah tempah untuk raya..mini pun jadi lah. kita kalau tak sahur..silap2 boleh pengsan..

@cu SaYaNg said...

Alhamdulillah...murah rezeki VIC