Friday, March 30, 2012

30th birthday, 7th Anniversary. 1 unexpected news.

Aku bukan lagi penulis blog yang aktif. Blog ni pun dah bertukar menjadi blog yang pasif. Tiada updates, tiada news. Sebulan sekali pun payah. Aku kesuntukan masa untuk berblog. Di pejabat terlalu banyak kerja, di rumah terlalu banyak waktu berharga yang aku rasa tak harus dihabiskan dengan duduk di depan pc.

Pagi ni di hujan renyai2 ni, aku update juga beberapa stories untuk tatapan di masa akan datang. Good thing is blog ni mcm diari. Bila aku nak tau sesuatu tarikh bagi sesuatu peristiwa yg jadi dalam hidup aku, blog adalah medium utama untuk tracking.

Aku dah 30 tahun. Company pun ada celebrate birthday untuk aku. 2 kali. Satu bersama berbelas pekerja yg lain yg lahir pada Jan- March, dan satu lagi khas untuk aku seorang. Thanks untuk semua colleagues yang sangat supportive.

Mak & ayah dengan adik2ku ada berikan special gift juga. Atas faktor keselamatan hadiah mereka terpaksa dirahsiakan. hahahahahah... Hubby pun ada belikan hadiah juga. Dia kata pre-birthday gift. Ada lagi besar dia nak bagi tapi dia suh tunggu. Katanya hadiah tu sekali untuk 2 event. Satu birthday, satu anniversary. Nak tau apa hadiahnya... kena tunggu... tunggu apa? tunggu payment masuk. hehehe

Anniversary ke-7 sudah.... 7 tahun tu dah lama ke baru? Pada aku lama untuk dilalui tapi terlalu kecil angkanya. Jauh lagi perjalanan nak lalu. Hubby bawa dinner Italian food. Pada pandangan aku, ini adalah hidangan stik terbaik yang pernah aku makan sepanjang hidup aku. Terlaluuuuuuuuu sedap. Thanks hubby for the dinner treat.

Aku keguguran. Aku tak tahu pun aku mengandung. Tarikh keguguran tepat pada hari jadi aku. 21hb Mac. Aku ingatkan bendera jepun yg biasa tiap2 bulan. Peliknya langsung tak sakit. Sikit pun tak rasa senggugut. Paling mengejutkan it's drag sampai 10 hari tanpa kurang atau berhenti. Semalam masa mendapatkan khidmat nasihat doktor, dia mengesahkan bahawa aku telah keguguran. Usia kehamilan dijangka baru sebulan dan mungkin kurang. Aku tak sakit kerana aku tidak mengalami sengugut pun dan darah yang keluar bukan 'datang bulan'. Cuma bila ditekan mmg ada nyeri pada ari2.

Teringat beberapa hari sebelum keguguran tu aku ada ckp dengan hubby:-
Aku: Saya rasa nak makan aiskrim
Asben: Ok. Kita berhenti kat stesen minyak depan tu beli aiskrim.
Aku: Saya tak nak Magnum. Saya nak aiskrim lain.
Asben: Nak aiskrim apa?
Aku: Ben & Jerry.
Asben: Mana nak cari?? Kalau Baskin Robbin ke Gelato ke bleh ar cari.
Aku: Saya nak Ben& Jerry jugak!!!
Maka asben pun bawak la pi JUSCO, TESCO, GIANT cari Ben&Jerry tapi tak ada.. sampai petang...

Asben: Mana nak cari ni yang... dah penat ni. Tak boleh tukar aiskrim lain ke?
Aku: Tak boleh! Bukan saya yang nak, anak saya yang nak.
Asben: (ketawa berdekah2) mengada la awak ni.
Aku: (ketawa jugak) (ingat guna perkataan tu boleh meraih simpati, rupanya takde).

Dan memang benar... anak aku yang nak. Sayangnya... dia tak sempat makan Ben&Jerry sbb dah out of stock kat semua pasaraya yang aku pergi.


7 comments:

kakcik said...

Dalam suka ada duka. Semuanya ketentuan Dia. Belum rezeki Vic dan suami. InsyaAllah akan adalah penggantinya nanti.

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

InsyaAllah kak cik. Mudah2an yang terbaik Allah janjikan. :)

The Ugly Mother said...

hapie belated bday v and hpie annivsry. sudah pasti ada hikmah disebalik apa yg terjadi. Allah lebih mengetahui. jgn lupa update cerita chenta ya

Pn. Liza Mahmood said...

Takziah & Al-Fatihah, InsyaAllah ada rezeki lagi.

Selamat Harijadi & Tahniah buat Vic & suami, semoga yg baik2 mengiringi perjalanan hidup kalian, InsyaAllah.

awesomelady said...

InsyaAllah ada rezki lagi soon... Cuma usaha, doa n tawakal kak Vic yer... Happy belated bday n happy anniversary!!! ~i'm ur silent reader ;-)~

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Terima kasih The pretty mother, InsyaAllah... akan update perkembangan Chenta nanti. Kak Liza dan awesomelady... TQ so much for the wishes.

-inay- said...

happy belated bday pretty....doakan yg terbaik utk ko.take care ok