Wednesday, February 29, 2012

Dia akan jadi ayah, tapi dia bukan my hubby.

Tajuk tak hengat~!

Update terkini:-

Sedang menjalani part time class khas untuk Human Resource Pratitioners, Mastering Competency in Human Resource. Keseluruhan course berharga RM8000.00. Alhamdulillah, permohonan untuk mendapatkan kelulusan 100% dibiayai kerajaan telah diluluskan. Maka aku tak perlu mengeluarkan sesen pun. Kelas diadakan beberapa kali dari bulan Februari dan berakhir penghujung bulan Mei 2012. InsyaAllah, sebaik berjaya menamatkan pengajian ni, boleh le aku mengupgrade diri aku menjadi HR yang berilmu, pakar dalam segala aspek, dari Recruitment & Selection, Training & Development, Industrial Relation, Compensation & Benefit dan Performance Management System. InsyaAllah.

Chenta di peringkat awal kehamilan waktu ini, perutnya masih kecil lagi, namun agak kelihatan bulatnya. Doktor menasihatkan agar kami memastikan dia mendapatkan makanan dengan protein yang tinggi, berikan dia vitamin B kompleks untuk meningkatkan selera makannya dan juga memastikan dia tidak stress untuk mengelakkan keguguran. So selain dari makanan yang biasa, aku berikan juga Science Plan for Kitten yang mana kandungan proteinnya sangat tinggi. Yang merisaukan skang ni, Shaby memang dah tak kacau Chenta untuk ehem ehem lagi… tp mereka ni gurau kasar sikit. Sampai tercabut2 bulu. Kadang2 aku pukul juga bontot Shaby tu, risau kalau Chenta diperlakukan terlalu kasar nanti efek anak dalam perut dia plak. So far doctor kata kesihatan mereka berdua di tahap yang memuaskan, kebersihan tip top, tiada tanda2 fungus atau kulat di badan mereka… and the best part is Vet kata even though Chenta is more Persian compare to Shaby, tapi bulu Shaby lebih cantik, halus dan lembut berbanding Chenta…. Dan semenjak badannya semakin gebu dan montel ni kami baru perasan yang Shaby mempunyai rangka yang besar, macam baka Maine Coon plak. Ntah2 memang iya kot. Hehehhehe… Even though he gonna be a father soon, tapi dia masih Shaby yang dulu, manja, suka dibelai, suka bergurau dan kerap duduk di atas badanku minta dipeluk seperti selalu.

I got job offer from a KING in consumer food manufacturing company. Peneraju jenama makanan terhebat bukan sahaja di Malaysia tetapi di dunia. Malah offer ini telah disambut baik oleh semua pihak yang memberikan sokongan untuk aku menerimanya tanpa perlu fikir panjang. Namun kesannya, aku harus meninggalkan hubby di Semenyih dan balik ke Shah Alam. Not again. Aku suka rumah kami yang sekarang, walaupun jauh dari tempat kerja aku di Bangi, tapi ia benar2 selesa, damai dan tenang. Mengingatkan balik rumah yg aku tinggal kat Shah Alam dulu…. Alahaiii…. Tak sanggup rasanya nak tinggal mcm dulu. Rumah kami di sek 15 tu lagi la… tanah pun takde… kalau tertinggal kunci kereta ke, telefon ke… mau tercabut kaki naik tangga. Kat sini aku boleh bela burung, Shaby dan Chenta bleh main kat taman, boleh tanam bunga raya, bunga kertas, pokok manga, pokok pisang, serai, pandan dan macam2 lg. Even dalam rumah ada akuarium 5 kaki pun masih rasa luas lagi. Lalu dengan berat hati aku memutuskan tidak. Mungkin lepas bulan 5 nanti, aku leh demand sket, dapat kerja kat area Bangi, Kajang atau Semenyih. Mana tau kan?? Hehehe… InsyaAllah rezeki ada di mana2. Lagipun bos dah janji, untuk high performers tahun ni ada penajaan trip bernilai RM2000 setiap seorang di resort mewah. Huwaaaaaa… motivasi ni. Harap2nya aku terpilih le gamaknya. Hehehehehe..

Till meet again. Bye.


5 comments:

kakcik said...

Semoga Vic terpilih untuk trip itu. Bestnya. :)

ieja said...

VIC... Chenta dah positif ye.. hehe.. tahniah.. keke.. wow.. lumayannya hadiah, harap2 ia milik ko ye.. :)

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Terima kasih. Doakan ye semoga vic terpilih. hehehehhe~!

siti murni said...

seronok lah rumah baru u vic...selesa la kalau mcm tu.

anyway..good luck..mudah2an ada rezeki u nanti utk trip tu.

The Ugly Mother said...

alhamdulillah, bejaya jgk cinta shaby & chenta membuahkan hasil. musti cumil baby2 tu.