Thursday, November 10, 2011

Ku Ukir Indah Namamu

Lately sedang menguruskan hal2 renovation di kilang, recruitment bagi persiapan peak season menjelang Disember 2011 ini dan juga appraisal for bonus. Bila bonus? Ha... ada plak Jenab Tonggek Atryz yang baca blog aku ni kang pukul canang satu kilang.... habis semua tau tarikh bonus..

Paling kesian kalau depa asyik dok depan tok rimau kuning (maybank) tercucuk-cucuk ATM kad pada tarikh yang konon2nya keluar bonus, padahal aku dah extend tarikh pasal kena cirit-birit aritu. Ha... kan naya... so.. keputusannya, aku maleh nak umumkan tarikh bonus.


Oh... berkenaan dengan tajuk entry di atas, actually saya baru fall in love dengan this song.... dari 7 Pelangi... aku kongsi linknya di sini. Senang nanti kowang nak menghayati ke'besh'an lagu ni.

http://youtu.be/vRet2f6YEQM


Aku tak sabar nak tunggu bulan 12 ni... jauh perjalanan nak melangkah. Ha... nak melangkah ke mana? Ha yang itu kita tak tahu. Eekeke... tapi langkah aku ni beragak sket la.. ada logik sket... bukan mcm ada orang tu, pengalaman kerja takat 3-4 tahun jadi macai, diploma pun dari kolej yang dah tutup, pastu ngaku kata gaji RM7K sebulan. Baru kerja sebulan dah canang satu Malaysia kata nak pakai Audi... eii dasar melayu kurap. Pelik betul ayah aku caya plak cakap ko tu. Walhal dah 18 kali kena tipu idup2 ngan family ko, pun dia percaya lagi. Apa la yg mak mertua ko kasi ayah aku makan pun tatau la. Tu la dia.. kalau dah mak mertua start menipu, dari anak, menantu sampai ke cucu pun kuat kelentong. Ko nak keletong bapak aku bleh ar... kelentong aku mmg silap besar la... aku siasat sampai akar umbi. Nak compete ngan aku ke? Nak raih perhatian ayah ye? He is my father... ingat tu... dia bapak aku kandung aku... and nothing can't deny that fact!! Oh.... teremosi plak.


Ok... tune kan balik perasaan kepada neutral... ok... baru sedar dah malam belum makan... lapar lak.. soru dulu la... cont kendian... till next post.

5 comments:

azieazah said...

Wahh hujung tahun mesti nak pi vacation yaaa...

Nanti join gathering blogger ya. 18/12.

Lama tak jumpa.

kakcik said...

Kiranya sesi luahan perasaan, ya Vic. :)

@cu SaYaNg said...

jom la join gathering 18/12 nie
dah lama kita tak jumpa

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Wah... ada gathering yer? Menarik tu... nak join la

luahfikiran said...

SALAM,
SINGGAH KALI PERTAMA. MEMBACA DAN MEMAHAMI RENTAK EMOSI. SEKEJAP LAGI COOL LA TU. BONUS PUN TAK LAMA LAGI.

KEHADIRAN DIANA AMAT DIALU2KAN. TAK KENAL, KITA BERKENALAN.