Saturday, June 18, 2011

Kerana Cintaku Terlalu Gila..

Akan ku biarkan dirimu
Merasuki hidupku
Akan ku biarkan cintamu
Meracuni hatiku

Kerna cintaku terlalu gila
Kepadamu yang ku cinta
Kerna diriku tak pernah bisa
Hidup tanpamu

Jangan pernah tinggalkan diriku
Jangan lepaskan aku
Walau setengah detik hidupku

Suka lagu ni... suka sehingga dengar berulang2....
Mungkin kerana aku punya cinta yang gila juga..

Ok... persiapan Annual Dinner tinggal minggu terakhir.
Dari kad jemputan, tempahan hotel, menu hidangan, persembahan jemputan, persembahan pekerja, persiapan menyambut ketibaan VVIP dari parent kompeni di Jepun, Tempahan bas persiaran bagi pengangkutan pekerja dari pejabat di Bangi ke Grand Millennium KL, Hadiah2 cabutan bertuah dan hadiah2 lain2, door gift dan bermacam2 lagi telah diuruskan sebaik mungkin. Hanya menunggu ketibaan 24hb di mana syarikat akan ditutup setengah hari pada hari tersebut. Aku sendiri telah menempah hotel bertentangan dengan Grand Millennium supaya aku boleh bermalam di sana sebaik selesai majlis. Balik ke Bangi setelah menjadi orang terakhir yang meninggalkan ruang Grand Ballroom tentu sahaja, tidak mungkin!

Minggu lepas syarikat menghantar aku kursus kastam di FMM institute. HR buat kastam? Yer... percayalah.... di sini HR buat kastam. Lucu kan? Macam HR takde kerja lain. Malah penceramah dan peserta kursus pelik bila aku maklumkan bahawa aku adalah HR personnel. Apa kejadahnya HR buat prosedur import eksport kastam. Benci... tak suka kastam.... Sumpah.. sebenarnya dealing dengan kastam adalah tersangat MENJENGKELKAN!!! Bila mereka tak tahu mereka takkan mengaku mereka tak tahu, hanya akan cakap "Telefon balik lain kali". Bila salah taip borang, tak pernah mengaku kesilapan mahupun minta maaf, hanya cakap "Hantar balik borang tu." Dan hakikatnya...kebanyakan masa panggilan dijawab dengan jawapan, "keluar rehat", "pergi pejabat pos", " keluar makan", "kursus 2 hari", "telefon balik lepas sejam". Walau macam mana marah dan sakit hati pun dengan mereka, kita tak boleh marah kerana impaknya mereka akan membuat semborono pada permohonan kita. Dan andai ditakdirkan aku berhenti kerja dari syarikat ini, hanya kerana aku dah tak larat nak buat kastam application. Itu sahaja.

Btw aritu aku janji nak upload tarian kami kan?? Hahaha... lenkali ye... pasalnya ending video tu aku sedang ketawa berdekah2 sampai terduduk kerana tak tahan tgk seorang teman yang menari macam Mahmud Jun.. hahahahaha (sungguh kurang sopan). Btw.... ada perubahan besar dalam tarian kami sebab step kami telah dicuri 80% oleh grup production yang pada mulanya nak buat tarian poco2.... lepas tu tukar lagu Lady Gaga... 80% gerak tari kami diadaptasi dalam lagu tu... sgt menyakitkan hati... lalu kami buat major transformation. Mcm yg aku kata.... nanti aku upload... tungguuuu...

1 comment:

azieazah said...

Bukan sekali dengar orang komplen kastam memang teruk! Esp. kalu bab jawab telefon. Sabor je lah.

Amboiii.. boleh plak group lain cedok idea step tarian? Melampau.

Berlatih lah di tempat yg tertutup supaya takda orang leh tengok. Baru surprise.

All the best. Nampaknya dinner ni hebat sekali...!

Syukur: Sekadar untuk Rekod Peribadi Ibu dan Anak...