Tuesday, May 17, 2011

Teka Betul, Aku Bagi Hadiah.

Tak habis lagi mengemas beg. Aku sampai terpaksa duduk atas beg, baru beg boleh zip. Punya la padat maksimum mcm iklan MILO tu.

Kejap lagi nak hantar Mika pi Cat's Boarding. Tapi dia dah muka kesian plak...
Nak pi mana aku ni? Ha.... itulah teka teki untuk hari ni. Siapa yang dapat jawab nanti aku poskan souvenir.
Pembayang bagi teka-teki teka tekok kali ni ialah:-
1- Negara yang tidak kaya.
2- Menggunakan matawang US Dollar dalam urusniaga harian (walaupun mempunyai matawang sendiri).
3- Sebahagian rakyatnya adalah pendatang di negara kita.

Dapat tak jawapannya?? Ok... sesiapa yang tahu jawapannya, sila bagi aku nama Ibu Negara bagi negara tersebut. Sesiapa yang pertama memberikan jawapan betul sebelum aku reveal answer tu, maka dia akan menerima cenderahati dari negara tersebut. Hehehe... nak hadiah, sila cuba.

16 comments:

Bro Framestone said...

peh.. susahnye nak jawab..

xleh nak teka la...

timur timor kot

Dili ibu negaranya

Bro Framestone said...

ops... risau xterjumpa url blog bro...

rindu bangat sama vic

Panglima Muda said...

tenguk gambar kucing tu maka dah terjadi peristiwa macam drama, anak saya menangis bila terjumpa kucing kesayangannya di pasar setelah 4 bulan hilang orang curi....kucing bulu putih macam kapas, orang tu biar jadi comot dan luka luka.

siti murni said...

alamak..kena teka teki pulak....tak pandai lah vic...otak dah lemau agaknya..hehe

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Bro Framestone- boleh cuba lagi. hahaha

Panglima Muda- Dia banyak ragam masa nak hantar boarding tadi... tp bila dh masuk kandang dia... elok je dia duduk.

Siti Murni - Kalau ikut clue betul2 sennag je jawapannya.

azieazah said...

Nak teka lah:

1. Jakarta
2. Pnom Phen?

heheheheh dapat FM pun jaaadila.

ieja said...

wah bile berangkatnye ni VIC?

mika sedey sbb kena berpisah ngn mengkarung dia tu.. hehe

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Kak Azie - Jawapan akan di'reveal' nanti..

Ieja - Kat airport dah ni...

sha said...

Kak Vic nak gi Jakarta, Indonesia...
betul kan? kan? kan?

schumee said...

Phnom Penh,Kemboja

sophysonline said...

kalau matawang USD macam Vietnam
tapi bila kata ramai orang dia kat Malaysia macam Myanmar la pulak...

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Tahniah KakAzie sbb menjadi orang pertama yang menjawab Phnom Penh. Schumee walaupun kedua tapi berkeyakinan tinggi.Maka 2-2 layak dpt souvenir... tunggu vic balik ye.

Vic berada di Phnom Penh ketika ini, hotel berhadapan sungai Tonle Sap. Bot berhias melintasi hadapan hotel beberapa kali. Phnom Penh terlalu sesak. Di bawah hotel ada spa massage ala2 Bali... nak bermassage dulu... bye..

schumee said...

will wait..
hehe.xsngka hint guna matawang us dollar walau da ada matawang sndri 2 y wt dpt teka dgn tepat

Pn. Liza Mahmood said...

SMTI

Azra Casa said...

Salam,

Kes DI saya telah selesai dan sy telah dihukum tanpa keadilan. Atas sbb saya hanya menegur staff bawahan tanpa unsur maki hamun ataupun menjerit. Saya telah dihukum turun pangkat. Saya kini telah membawa kes ini ke mahkamah tinggi. Adakah majikan saya boleh mengambil tindakan memberhentikan saya sebagai pekerja atas alasan saya telah membawa kes ini keluar? Untuk makluman, saya masih lagi bekerja di syarikat tersebut dengan pangkat yang telah diturunkan itu.

Anonymous said...

salam,

untuk makluman VIC, suami sy telah menerima surat tunjuk sebab bersekali dgn surat larangan bertugas. atas sebab byk perkara yang tidak dapat dielakkan,suami terlupa &terlepas tempoh 7hari untuk menjawab surat tersebut. selepas 7 hari, suami telah mendapat surat penamatan perkhidmatan. selepas kes itu,beliau amat2 tertekan dgn tindakan majikan yang tidak mengambil kira perkhidmatan beliau selama 13tahun dalam syarikat. mohon penjelasan VIC..
Terima kasih.