Wednesday, March 23, 2011

I'm 19!! Opss.. 29~!

Yer aku sudah 29 tahun Isnin lepas.... mekasih banyak2 pada yang sudi meng'wish'kan happy birthday untuk aku.

En Asben mmg tak patut... masa besday dia pukul 12 malam dia kejut aku suh wish bday... bila time aku.. tepat kul 12 aku berdiri macam Mak Lampir atas katil mengadap dia... dia buat bodo aje... tensen.. Esoknya aku bantai mogok bisu. Langsung tak bercakap dalam kereta dari Semenyih ke Bangi... dia pun mcm pelik je nengok perangai aku tp dia lagi pelik... sbb tak tanya kenapa aku berperangai pelik. Sampai je kat opis... hp aku berdering... Asben.
"Sayang, sori lupa... happy besday.."
"Hmm.. ok" PUPPPP aku letak tepon... menyampah... 10 min dia call balik. Rasa bersalah agaknya....
"Sayang... nanti cukup bulan saya bawak awak pi shopping... awak boleh ambik apa saja awak nak... beg tangan ke, kasut ke, jam tangan ke...." Yesh!!! Yesh!!!... "Betul ni?" suara dah kendur sikit.... "Betul.." Yesh Yesh Yesh... "ok, setuju!" (dan tika itu aku rasa kedua2 biji mata aku sedang menunjukkan simbol RM mcm mesin jackpot. OMG... bila la aku nak jadi kurang materialistik.. pls la vic... ko sedang merajuk sepatutnya ok)

Tak beshnya.... hari jadi jatuh pada hari pertama payroll... maka itu sibuknya mmg tak terhingga. Maxis bagi panggilan percuma from Maxis to Maxis pun tak dapek dimanfaatkan langsung... last2 malam tu tgh aku sibuk menanda OT pekerja, Asben la yang memanfaatkan hp aku sepenuhnya... habis dia call member2 dia... ketawa terbahak... satu Taman Semenyih ni dengar...

Esoknya kawan-kawan ofis buat surprise birthday party. Memang terharu giler beb... aku baru kat sini... baru 3 bulan... tapi dah dilayan baik2 camni... Tacing (touching) sehhh..
Emak lagi lucu... telefon siap nyanyi lagu happy birthday kuat2... tone ke mana pitching kemana.. Semangat tu... untuk anak sulung kesayangan... last2 aku cakap, "Mak, birthday along kan semalam?"
"Eh ye ker? Bukan 21hb ke Birthday Along?"
"Yer mak... tapi 21hb tu semalam.... arini dah 22hb"
"Eh yer ker.... hari ni dah 22 yerk?"
adoii... sakit perut aku menahan gelak.... tu la dia mak sejak akhir2 ni... memanjang salah tarikh..
"Hadiah Bday along ada tak mak?"
"Tak ada... tapi Ija (my sis) ada kasi la... dia suh mak tolong kasi kat Along pasal minggu depan dia dah pi kursus.. Hadiah dia... rahsia"
"Ye ker?? Apa hadiah dia mak... cakaplah.."
"Dia bagi (terus dengan lancar dia menyebut hadiahnya)"
Aku menahan tawa lagi.... tu la mak... janganlah harap dia boleh simpan rahsia..
"Eh mak tercerita plak... nanti masa along dapat hadiah tu, along buat2 terkejut yer"
Hahahahahahahahahahahahhahahahahaahhahahahaahahahha... sumpah tak tahan gelak dah...

Whatever it is.... terima kasih kepada yang ingat tarikh hari jadiku (walaupun sebenarnya facebook memainkan peranan terbesar mengingatkan tarikh tersebut untuk kowang). Aku sangat menghargai ucapan dan doa-doa dari kalian semua... Lots of Love~!! Muahhs


7 comments:

Ikram said...

sedapnye kek...hehe

kakcik said...

Hepi bilated besdei Vic... Semoga semakin bertambah kassih sayang Vic dan hubby juga semakin makmur kehidupan. InsyaAllah. :)

Fariza said...

Selamat Ulang tahun kelahiran vic!...
chomel mak vic..hiks..

Hazrey said...

Happy birthday auntie!! Semoga lanjutan usia ini membawa bersama rezeki yang melimpah, usia yang panjang dan kebahagiaan dan cahaya keimanan bertambah.

Hepi birthday auntie!

Endoit Photography said...
This comment has been removed by the author.
V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Ikram- hmm.... sesedap rupanya..

Kakcik - amin... mekasih banyak2 kak cik. Mudah2an makbul doa kakcik.

Fariza - my mom mmg the most comelest person in d world...

Hazrey - terima kasih tok sbb sudi wish kat saya. Mudah2an doa tok kepada cucunya cepat2 diperkenankan Allah...

pidasanglang said...

epi belated besday sis vic..semoga bahagia dunia & akhirat