Sunday, March 14, 2010

Vic & Andy VS BroFramestone & Khaizarien

Terpanggil untuk menyertai pertandingan Sweet Couple yg dianjurkan Bro Framestone. Mana tau kot2 leh dapat pakej honeymoon ke Paris ke. Ekekeke...
Langkah2 "memenangi" pertandingan:-

1-Wat entry bertajuk [Nama anda] & [Nama pasangan] VS BroFramestone & Khaizarien

Done


2-
Jadi follower di blog bro & Link kan blog bro dalam blog anda
Done

3-Dalam entry blog, sila sertakan maklumat ini
  • Nama pasangan
  • Vic & Andy
  • Detik mula berkenalan [dimana, macam mana, bila]
  • Pertama kali ku melihat wajah si dia (ewah.. nyanyi seperti M. Daud Kilau), ok.. serius.. ekslusif ni.. mcm dalam rancangan TERJAH. 1st time kenal dalam dunia MIRC channel (#spm99) - khas untuk yg mengambil SPM tahun 99 - bermakna aku ngan hubby adalah sebaya sebab dua2 bukan repeaters. Masing2 berusia 18 tahun, bermakna 10 years ago. Chatting takde feeling2 pun pasal hubby seorang yg brutal waktu itu. Nick dia masa tu pun LanunPerak.
  • 1st time jumpa dia kat cyber cafe. Rambut dia panjang sampai tutup mata, pakai seluar koyak kat lutut. Memang sebijik mcm Lanun. Tak sio teman. Balik rumah aku online mirc, aku kutuk dia kaw2 sat punya dalam chatting. Dia plak kata muka aku mcm orang tua. Kurang ajar tul!
  • Tapi lepas tu kami jadi "teman tapi brutal". Pernah sampai dia marah kat aku pasal balik gathering awal, dia mengamuk dan "tercampak" (aku rasa dia sengaja campak) helmet dia terus melayanggg... sipi lagi sipi lagi terkena kepala aku. Nasib baik aku sempat tunduk ala2 MATRIX masa tu. Kalau tak mungkin aku dah kena radang otak.
  • Aku yang punya terkejut melihat helmet terbang yang nyaris meragut urat sendi otak aku terus menangis teresak2. "Gila nak mampos agaknya budak Lanun ni," aku hanya berkata dalam hati je. Pastu aku menangis balik rumah melalak2 lebih dahsyat dari budak 3 tahun tak dapat beli lolipop.
  • Malamnya hubby aku call minta maaf. Dia kata, "sumpah aku tak sengaja buat gitu. Helmet tu sebenarnya terlepas dari tangan aku. Asalnya aku cuma nak gertak je." Dia pun cuak juga sebenarnya masa tu. Pastu dia tanya "ko marah aku lagi ke?" Itulah suara dia yang paling lembut yang pernah aku dengar selama jadi member dia. Tapi... aku fikir semula... dengan budak lanun ni? OH TIDAK!
  • Detik dilamar [jadi kekasih or jadi pasangan hidup]
  • Ketika aku berada dalam kesusahan dan kesedihan yang amat sangat, dia yang ada sebelah aku waktu tu. Memberi semangat dan support sehingga aku rasa sangat kuat superti wonder woman (eh tu jenama baju dalam ye?).... ermm.. seperti superwoman. Kemudian dia tanya "Aku ni pakwe ko ke?" Soalan tu buat aku tercengang 2 minit lepas tu aku ketawa terbahak2 mcm kak Azie selalu ketawa tu. Jadi dari situ kira CONFIRM je la.
  • 5 perkara yang pasangan anda ada dan orang lain tiada [pastikan pekara itu yang menyebabkan anda terima si dia]
  • 1- Dia sanggup jual motor rempit dia yang berbunyi mengalahkan pakai ekzos buluh kerana aku memberi syarat, kalau mahu pinang aku, jual motor rempit tu pastu beli kereta. Sanggup tukar imej lanun yang dulu kepada yg lebih sedap mata aku memandang.
  • 2- Dia sanggup berhenti merokok sebab dia tau aku amat alah dengan asap rokok. Walaupun tahun lepas dia dah kembali hisap rokok tapi aku tak pernah dapat tengok dia hisap rokok. Maknanya sedaya upaya dia akan pastikan asap rokok dia takkan terkena batang hidung aku.
  • 3- Dia seorang yang sangatttt romantik dan full of surprises. Dia selalu buat kejutan dengan bagi bunga la, hadiah la, bawa makan tempat special dan sebagainya. Dan walaupun lagi beberapa hari genap 6 tahun anniversary kami, dia tetap romantik mcm sblm kahwin dulu.
  • 4-Orang kata orang lelaki susah untuk puji pasangannya. Tapi aku memang kenyang makan pujian (sebab tu makin montel) dan walaupun aku makin montel dia tetap nampak aku kurus dan slim macam Jennifer Lopez. Jadi camno aku nak motivate diri untuk kurus?
  • 5- Dan last but not least.... walaupun dulu aku banyakkkkkkkk sangat pakwe tapi aku tak pernah rasa ada orang lain yang boleh menyayangi aku seperti dia menyayangi dan menjaga aku. He is the gift that God sent to me. Syukur Alhamdulillah...
  • Tempek sekali banner contest berserta link ke entry ini pada blog anda [kira promote la contest ini]
  • Orait! Done.
  • Last sekali... lengkapkan slogan di bawah...
  • BroFramestone & Khaizarien merupakan pasangan yang secocok ibarat buah manggis yang dibelah dua, isinya sedap putih dan gebu, bila makan terasa nak lagi sekilo... tapi mana leh lawan lawan kitorang yang lebih sensasi, gemilang terbilang ibarat buah durian D24 kucing tidur... Dan Mereka tidak boleh mengalahkan pasangan Vic & Andy. Dengan ini Kami ingin mengistiharkan perang ke atas pasangan BroFramestone & Khaizarien. Undilah kami pada 24-26 March 2010.

13 comments:

siti murni ishak said...

hehe...mmg sweet couple..sebab i masih boleh sengih wpun tengah sedey sebenarnya :-) tak sangka couple yg brutal pun leh sweet n loving mcm u all ni...:-) wish u gud luck in dis contest ok...

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Thank you Murni...

Kalau org lain tak sangka, tuan punya badan 25x lagi tak sangka...
Jodoh dan pertemuan di tangan tuhan (mesej tersirat untuk Murni). Hehehe

Thank you again girl...

zeqzeq said...

boleh buat skrip novela bersiri..

" nampak tua kat muka jer..yang lain2 nampak muder"..huhu

echah_syed said...

jodoh pertemuan keje tuhan.kdg jodoh kita langsung tak menepati ciri2 lelaki yg kita gambarkan masa kita muda remaja dulu.betul tak?

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Zeq - pandai zeq, betul.. yg lain semua masih muda...

Combi - ha'ah Combi. Sebenarnya sedar atau tak kita dan pasangan saling melengkapi antara satu sama lain.

BroFramestone said...

thank Vic coz join contest bro nie

maaf bro lambat update list coz bro 2-3 menjak nie kurang sihat banyak...

if Vic berbaik hati tolong2 la promote contest bro ek...

BroFramestone Blog

iDAN said...

tak dinafikan Sdr Diana adalah pasangan paling saya kagumi sejak awal klik blog Diana...

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Bro Framestone - vic nak menang tau! hehehe

iDAN - Terima kasih iDAN. Terasa malu2 kucing pula disignifikasikan begitu.

ellenyna said...

wah wah. great love story! ;) I LIKE. :D

-aTie- said...

good luck ye.. sweet couple :)

Khaizarien @ atie Blog

Bro Framestone said...

Undi akan bermula tetap pukul 12.01Am 1th April 2010

Apa yang anda perlu pastikan pengundi anda lakukan:-

1. Pilih 5 blogger dari yang tercalon
2. Nyatakan No calon blogger di dalam ruangan komen
3. Anda mesti merupakan blogger
4. Pastikan anda menggunakan email yang sah
5. Pastikan anda menggunakan URL blog anda (satu pengundi boleh gunakan satu blog sahaja, 2-3 blog automatik jd pengundi hantu)

Cara mengomen:-

1- Sweet Couple 01
2- Sweet Couple 02
3- Sweet Couple 03

Contoh je nie…. Undi yang tiada dalam senarai akan di anggap undi rosak

Undi xcukup untuk 5 pasangan pun dianggap undi rosak

Tolong jangan rosakan suasana & kebahagiaan mereka.

Undi akan mula di kira dari 01-04 April 2010

Pastikan undi mereka adalah tulus & bukannya April Fool.

BroFramestone Blog

Amalina Omar said...

hehe comel betul.. lawak pun ada.. hehe gud luck ye..^^

Asrul said...

waaaaa..
kantoi abg andy jiwang karat..
warghahahahahahaha~!!!
kem salam abg andy..
-asrul OSI Technology Sdn Bhd~