Wednesday, November 25, 2009

PUISI : Wanita Biasa

Aku bukan srikandi berjasa..
Berpencak keris pertahan negara..
Aku bukan Cleopatra jelita..
Menawan dua pemimpin negara berkuasa..
Aku juga bukan dewa cinta Laila..
Yang sanggup mati demi Majnun dan cintanya..
Aku hanya wanita biasa..
Senjataku sekadar airmata dan pena..

Jangan ditanya kenapa aku menangis..
Dugaan bertimpa kesabaranku terhakis..
Jangan ditanya mana datangnya amarah..
Kerana luka hati tak terzahir darah..
Jangan ditanya mana hilangnya setia..
Aku bukan Sita Dewi..
Tali setiaku hangus dibakar Ramayana..

Walau berbatu jauh aku berlari..
Mana mungkin mampu aku bersembunyi..
Dari bebayang ketakutan aku sendiri..
Aku lelah dengan segala tohmah..
Aku rebah dibelasah musibah...
Aku damba dariMU hidayah..
Pelangi kemilau AidilAdha..

P/S: Ini mungkin nukilan terakhir sebelum AidilAdha, jadi aku mengambil kesempatan mengucapkan Salam Aidiladha buat semua kawan-kawan, followers, bloggers, kenalan, saudara mara yang berkunjung ke blog ni. Terima kasih dan aku memohon Maaf Zahir dan Batin atas segala silap dan salah samaada dari perbuatan, kata-kata atau tulisan... Yang baik datang dari Allah... yang buruk datang dari aku sendiri...
Assalamualaikum..


19 comments:

azieazah said...

Sama-sama DIANA. Kak Azie pun demikian. Ampun maaf zahir dan batin, sepanjang kenal mungkin ada gurau sakat yang mengguris hati..

Selamat Hari Raya Korban, semoga bergumbira di hari mulia..

Jangan lupa update story raya yerrrr.. kita nak tengokkk.. nak bacaaaa...

iCe said...

salam aidiladha juga utk vic & family dari saya sekeluarga... pssssstttt nape entry kali ni very der emo ek??? keh3

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

kak azie - InsyaAllah.... akan diupdate story hari raya.
Kak Azie pun semoga happy2 sambut Aidiladha ye.

iCE - saje nak tgk diri sendiri, masih boleh tulis puisi lagi ke? Ker... dah berkarat. Bukan emo... tapi memaksa diri keluarkan ilham. ekekek...
Selamat Hari Raya... sekali dgn family... dengan CLK juga. (Cute Little Kancil apanya.... besar je keretanya!)

adam said...

hahahaaaa kete mana yg besar tu vic? btw its me laaa iCe...

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

iCE- saiz keretanya. Takde rupa kancil langsung. heheheheh. Merendah diri la kunun2. ececececececcece

iCe said...

hak3 ni msti tgok kat fb ni... nnt laaa i update latest pic... u tgok kete tu da kena sumpah jd CUTE LITTLE KANCIL... wakakakakaaaa

ieja said...

aku pon nak minta maap jugak kat korg suami isteri..mana tau ada salah silap yg xdisedari..


maaf zahir batin..

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

sama la kita ieja. 0-0 ye...

shazriena said...

hye vic salam kenal baru, baru berkesempatan baca vic punye blog, nice n suka sgt baca blog vic. selamat hari raya aidiladha jgak :D

zeqzeq said...

psst licin dahi Diana,, lawa dagu, pinjam spek,

salam raya qurban, maaf zahir batin mana2 terkomen ganas..

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Sahz- hye shaz.. selamat datang. Terima kasih kerana singgah.

Zeq - dahi dan dagu confirm tak di'botox'. Jangan was2. Spek tak leh pinjam pasal nanti vic jadi rabun. heheheh..
Salam Aidiladha. Sama la vic pun.

siti murni said...

ye diana..same to me.

Salam aidiladha buat u & the whole family. Ampun & maaf ye kalau ada salah & silap kata di alam maya ni..:-)

happy holiday 2u..

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

siti murni - happy holiday 2 u too..

echah_syed said...

waaaaaaaaaaaaaa...bravo!

claps 1000x utk vic :)

slmt beraidil adha vic..semoga hari mu seceria mentari pagi.

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Terima kasih Combi..
selamat bercuti juga ye..
Selamat menjamu daging korban.. heheheh

AjiEm said...

ajiem dpt merasakn something bile bace nie.. but x leyh nk jelaskn ape prasaan yg melanda diri ini...

kak vic ajiem pun nk ucap slamat ari raye aidiladha...

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Hahaha... simpan tafsiran itu dalam hati kamu ajiem, sebab kamu akan dapat jawapan betul atau salah jangkaan kamu itu satu hari nanti.

iDAN said...

ingatkan hari raya tu nak balik perak! tak jadi sekadar ke hutan melintang sahaja pergi kenduri kawan kahwin...tak sampai kampung!

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

iDAN - kalau tak, sama2 di Perak la kita... hhehehee