Friday, April 03, 2009

My 4th Anniversary - Part 2

Hari ni aku nantikan dengan penuh debaran. Macam orang baru bercinta pulak rasanya. Genap 4 tahun usia perkahwinan kami. 4 tahun aku telah menyandang gelaran isteri dan Andy sebagai pemimpinnya. Terpulanglah, ada yang kata… “Baru 4 tahun.. jauh lagi perjalanan.” Ada yang kata “4 tahun tapi belum ada anak…” – spekulasi. Tak baik! Aku tak peduli tentang semuanya… apa yang orang nak kata.. sebab pada aku orang lain bukannya tau apa2. Hakikatnya bagi aku ngan Andy pula, kami merasakan…. Bulan Madu Kami Baru Nak Bermula…..

Kami merancang untuk mengenakan pakaian dengan tema yang sama. BLACK & WHITE. Cadangnya kami pergi berasingan, aku dari rumah dan dia dari tempat kerja dan terus bertemu di Grand Bluewave Hotel. Namun bila Andy dah sampai Shah Alam, aku masih lagi di salun mendandan rambut sedangkan lepas ni nak cari kedai mekap plak. Alahai... itulah perempuan. Bila aku tengok jam, alahai... dah lewat, tak jadi mekap la... biar aku tepek sendiri sebab kalau nak dia mekapkan... memerlukan lebih dari setengah jam lagi. Akhirnya aku keluar dari Salon sebab Andy dah tunggu kat luar Mall. Aku nampak dia keluar dari kereta dan menuju pintu masuk. Aku plak elok la berjalan terkedek2 pi kat dia suddenly dia cuma jeling aku dan terus masuk pintu Mall. Aku panggil la dia "Sayang... nak pi mana?" Terkejut beruk dia... "Ya Allah, awak rupanya? Sumpah sy tak pasan." Uwaaa..... lain bebeno ke muka aku smpi laki sendiri pun tk pasan. Uwaaaaaa....

Masuk je dalam Grand BlueWave kami disambut dengan gadis2 cantik berpakaian evening dress. Andy menyemak senarai reservation list dan menunjukkan nama dia. Pembayaran dibuat. Meja No 5. Aku terkagum, terkedu, tergamam dan terpesona dengan hidangan makanan yang memenuhi ruang pesta Food Galore di Grand Bluewave ni. Seekor kambing panggang sedang digolekkan. Dari makanan Barat, Cina, Jepun, Melayu, Aiskrim, ABC, sate, fruits, puluhan jenis kek dan kuih muih.... Oh.... aku rasa mcm berada di syurga makanan. Kalau dunia dah sebesh ni... kalau syurga bebetul camna la yerk.... Indahnya...


Lepas makan puas-puas sampai tak larat nak bangun, kami pun naik kereta aku balik ke Mall tempat Andy park keta dia. Dalam perjalanan ke Mall, aku bagi hadiah Anniversary untuk Andy. Reaksi dia?? Perhh.... excited habis... susah nak citer.... walaupun aku rakam detik2 tu tapi nak post pun malu... pasal dia mmg over excited.. Jam tangan idaman la kengkunun. Huhuhuhu... Tak sia2 aku beli...

Apa pun hari ni berjalan dengan 'perfect' dan indah. It's memorable time for me and Andy... And we hope this year will bring more joy and happiness for both of us. May Allah forgive me and bless us.

5 comments:

Khairul Bakhtiar said...

hah...andy pakai baju korporat? cam tak percaya ajer......ha can hensem pakai camtu...asyik selekeh macam aku ajer......

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

ko puji andy je?
aku ko tak puji ke bakh?

sHa said...

congrats dear.
kejap je rase kan.
dah 4 tahun. :)

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Betul tu Sha...
rasa macam baru je lagi kowang datang reramai masa kitorg sanding...
rupanya dh 4 tahun berlalu...

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.