Thursday, February 19, 2009

Itulah Aku..


Bila aku gembira..
Mataku akan bercahaya..
Aku akan ketawa gembira sungguh-sungguh..
Tak pernah aku tahan-tahan..
Berlakon sopan..
Adakalanya mereka tertawa disebabkan melihat aku ketawa..
Itulah aku.

Bila aku benci..
Api benci itu jelas menyala di mataku..
Walau puas ku selindung..
Tetap jelas riak benci di wajahku..
Adakalanya kata-kata pedas berdecit..
Aku tak reti berlagak hipokrit..
Muka manis tapi hati sakit..
Itulah aku..

Bila aku sayang..
Jelas cahaya cinta dan kasih di mataku..
Lihat gambarnya aku senang..
Dengar suaranya hatiku lapang..
Setiap saat wajahnya terbayang..
Mengingatinya hatiku tenang..
Itulah aku..

Bila aku sedih..
Jelas sirna kecewa di mataku..
Kudratku longlai, hatiku lesu..
Kadang kala aku berlagak kuat..
Tapi senyumku tawar dibuat-buat..
Itulah aku..

Aku manusia biasa…
Punya seribu satu cerita..
Pahit, manis, cinta dan dendam..
Aku gentar akan kalah..
Aku gembira dilihat tabah
Tapi ketabahanku yang sebenar..
Hanya aku sedari… apabila..
Menjadi tabah satu-satunya pilihan yang aku ada…

2 comments:

anne farhana said...

urghhh....i knoe this lady.....she dont know how to be hipo..tats for Real..mcm mane pun...we r each other shoulder

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Tenkiu Laling..
By the way... dun like to be hipo cos look like blue hyppo. Huhu..
Yeah ur rite, we are shoulder for each other.