Tuesday, November 25, 2008

AYAT-AYAT CINTA - Rossa

“Sorry….. Masa kita berjumpa… semuanya dah terlambat. Semuanya dah diaturkan”
“Tapi…. kenapa berjumpa hanya untuk berpisah kan?”


Malam tadi aku tengok lagi filem SEPI buat kali ke-5 (plus yg tgk kat wayang skali). Sebelum pelakon tu sebut dialog dowang, aku dah sebut dulu dah setiap perkataan yang keluar. Andy sampai pelik aku bleh hafal dialog2 tu. Last2 dia tensen terus off tv. Pendek kata kalau Andy pasang DVD tu smpi habis pun, aku leh terus berdialog ikut pelakon2 tu. Punya la hebatnya penangan filem SEPI tu menusuk dalam hati – menjadi begitu serasi ngan jiwa aku. Dulu filem terbaik melayu yang pernah aku tonton ialah CINTA. Belum ada lagi filem melayu yang berjaya menyentuh perasaan aku macam CINTA, tp bila SEPI keluar dia punya pukulan sehingga mencatat sejarah aku menangis lebih dari 6 kali kat dalam wayang. Apo nak buek, memang jiwa aku ni sensitive sket.

Inilah topiknya… perkara yang aku suka kat dunia ni. Salah satunya lagu kat Ayat-ayat Cinta ni memang serasi betul ngan jiwa aku buat masa ni. Belum ada lagi la lagu yang leh lawan carta teratas hati aku buat masa ni.

Pagi2 waktu drive pi kerja aku suka dengar Hot.fm. Dulu aku suke dengar Era, tp bila aku rasa Era membosankan aku dgr Hits.fm plak. Tp semenjak ada Fafau ngan Faizal – jangan sesiapa berani tukar channel radio kat kereta aku. Memang aku dh setting baik punya…. Hot.FM. Kalau aku naik keta andy pun sama. Aku akan tukar channel Hot.FM. Mamat ni lagi pelik. Ada ke dia dengar Klasik.FM. Aku rasa lelaki mcm Dato’ K pun tak dengar Klasik.FM. Maknanya laki aku ni jiwanya lebih tua dari Dato’ K. Huhuhuhu… No wonder la…

Ok.. this is end of part 1. To be continue in Part 2. Tp part 2 tatau la bila nak siap. Huhuhu

No comments: