Thursday, September 04, 2008

SUZUKI LATEX INDUSTRY (M) SDN BHD PANGKOR TRIP

PANGKOR CORAL BAY
29-31 AUGUST 2008

Day 1 – Friday – 29 August 2008 Morning

06.30 am Assemble at Suzuki Latex Industry
Registration & Briefing by Ms. Siti
*Geramnya aku kul 8.00 baru dowang smpi, aku tiba ofis kul 7.00pg aku la org pertama yg smpi. Sabo je. So mmg tak sempat briefing. Aku telah mengarahkan leader bagi setiap bas untuk briefing dulu dlm bas masa dlm perjalanan nanti.

08.00 am Depart from Suzuki Latex Industry (M) Sdn. Bhd Shah Alam .
*8.15pg ketiga2 bas bertolak ke Lumut. Berhenti sekejap di perhentian Ladang Bikam.

12.45pm Assemble at Lumut Jetty to Depart to Pangkor Coral Bay (Traveling time approx ½ hour per trip). Return Transfer Ferry & Taxi from Lumut to Resort
*Lebih kurang kul 12 smpi di Jeti Lumut. En. Dzul dr Coral Bay dh tunggu. Serahkan sebundle tiket feri pd aku.

01.30pm Assemble Buffet Lunch at Resort
*Sampai je di resort, aku diperkenalkan kpd Pn. Ida, aku dijemput duduk di meja VIP, skali ngan director2 dan manager2 aku untuk hidangan lunch. Sedapnya.

(Assemble & Check in arrangement –Briefing of activities upon check in
*Lepas makan Pn Ida bagi aku sebundle kunci untuk dibahagi2kan kpd staff mengikut listing yg telah aku fwd pd dia awal2 lg.

03.00pm Briefing and standby for Island Hopping –depart by your respective group (2 hour)
*Kul 3.30ptg kami berjalan ke tepi pantai untuk ronda2 pulau dgn boat laju. Heheh geli2 perut aku bila bot tu kona maut ngan buat drift ala2 bot. ekekek… mcm naik roller coaster. Semua dlm boat menjerit2.

08.00pm Buffet Dinner
*Makan malam. Ada udang besar masak smbl. My favourite!

Day 2 - Saturday – 30 August 2008 Morning

07.15am Buffet Breakfast
* Bagus semua staff aku bangun awal. Aku turun kul 7.15 kebanyakannya dh ramai yg tgh breakfast.

10.00am Telematch 5 Games

*Tepat kul 10 aku dh terpacak tepi pantai ngan asst aku 2 org. Kul 10.30 baru game mula. Game yg dipertandingkan. Lari dalam guni, Isi air dalam botol, Cari gula2 dalam tepung dan bawa bola pingpong dlm sudu. Melompat aku sokong fav team aku. Aik. Jury… mana leh bias.!

*Habis je telematch lebih kurang kul 11.30. Aku ngan asst aku tukar baju – terjun swimming pool. Heheheh.. Puasnya swimming walaupun pool dikelilingi “Semut”.
12.30nn Buffet Lunch at Resort
*Makan lagi. Lps makan aku balik bilik. Roomate aku Joanne pi fishing dgn manager ngan director aku. So aku bukak tv layan Hindustan. Smpi leleh airmata. Biasala aku mmg jiwa sensitif. Pastu tepon bunyi. Andy dan Anne dh ada kat lobby hotel aku. Heheh.. I lebiu la...

3.00pm Free & Easy
*Aku check-in kan andy dgn Anne kat Puteri Bayu Beach Resort. 5min jalan kaki dari hotel aku. Lepas rehat kejap, kami jalan2 tepi pantai, ambik gambar and then aku dan anne naik banana boat. Besh giler. Ketawa smpi nak pecah perut. Thanks laling for fulfill my dream.

08.00am Buffet BBQ Dinner
*Lepas habis jamuan makan, kami mcm terpinga2. Aku bagi isyarat kat mr Ricky ngan mr Ito untuk bg speech. 2-2 geleng kepala. Alahai… nampaknya aku kena jadi MC bidan terjun la ni. Aku naik pentas. 1st of all on behalf of all SLM’S staffs ucap thanks to mgmt 4 dis opportunity- co. trip. Pastu Inform all staff ttg waktu check out. Be punctual. And open the karaoke session by inviting president of Trade Union SLM untuk nyanyikan lagu Tragedi Oktober. Terkejut dia. Tp sporting, ttp came fwd dan nyanyi. Kemudian jemput Mr Ito untuk penyampaian hadiah telematch pg td and continue karaoke session smpi kul 11.30 malam. (Aku dh cabut dulu lepas 3-4 org dh nyanyi).

11.00am Free & Easy
*Makan lagi kat Puteri Bayu restaurant. Sampi kul 11.30mlm aku dh pejam mata. Ngantuk giler. Aku terus membuta. Andy ngan anne je yg countdown. Dowang kata ada bunga api. Aisey… apo nak buek.. den tak tahan ngantuk dh.

Day 3 Sunday – 31 August 2008 Morning

07.30am Buffet Breakfast at Resort

9.30am Sayonara / Check Out
*kul 8.50pg semua dh checkout. Alhamdulillah. Semua dh dengar ckp. Aku terus suh 20 org pertama bertolak ke jeti dulu. Diikuti 20 dan 20 lagi kemudiannya. Tepat 9.10pg semua dh kumpul kat jeti pangkor.

11.45am Assemble at Pangkor to depart to Lumut Jetty
(Traveling time approx 1/2 hours per trip)

*Kul 10pg semua dh selamat di jeti lumut. Bas pertama bas VIP terus bertolak ke Shah Alam. Bas ke2 dan ke 3 akan bertolak kul 11.30 memberi laluan kpd mereka2 yg ingin bershopping. Tepat kul 11.30 aku naik bas ke-2, mengucapkan terima kasih dan selamat jalan kpd mereka and same goes to bus no.3. Cos I will be back home with Anne & Andy.