Sunday, April 20, 2008

Ya Allah...
Atas hamparan ini aku menadah tangan
meminta sesuatu yang terlalu besar
Walaupun aku sedar aku tak layak..
Aku hamba-Mu yang alpa..
aku hamba-Mu yang kerap mungkar..
Mengingatimu... marayumu di saat tidak berdaya lagi..
tetapi... hanya Engkaulah satu-satunya tempat ku meminta..
ampuniku.. Ya Allah..

Ya Allah...
Untuk dugaan yang terlalu berat ini
aku tak layak mempersoalkan..
harusnya aku mengerti amaran dariMu ini..
aku pasrah Ya Allah...
namun..
aku mohon kekuatan...
aku memohon ketabahan... kecekalan..
dan semangat yang tak putus-putus...

Ya Allah...
Malam ini... airmataku gugur lagi...
sama seperti malam-malam sebelumnya..
aku yakin malam esok juga..
tapi... untuk kesakitan dan dugaan ini
aku masih memohon agar masih ada esok.. lusa.. dan hari-hari berikutnya untukku..
Aku masih berharap agar masih ada bahagia buatku
Aku masih berharap agar dikuatkan hati dan semangatku..
Aku masih berharap agar ada keajaiban buatku..

Ya Allah...
Malam ini aku menadah tangan lagi
Aku.... hambaMu yang alpa..

1 comment:

Celular said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.