Thursday, April 17, 2008

ANDAI KU TAHU...

ANDAI KU TAHU
BILA TIBA AJALKU
KU AKAN MEMOHON
TUHAN TOLONG PANJANGKAN UMURKU..


ANDAI KU TAHU
MALAIKAT-MU AKAN MENJEMPUTKU
IZINKAN AKU MENGUCAP BERTAUBAT PADAMU

AKU TAKUT
AKAN SEMUA DOSA DOSAKU
AKU TAKUT
DOSA YANG TERUS MEMBAYANGIKU
AMPUNI AKU DARI SEGALA DOSA DOSAKU
AMPUNI AKU..
MENANGIS KU BERTAUBAT PADAMU..

Tak pernah ku duga..
Sakit yang aku alami setiap bulan ni..
Bukannya sakit yang biasa..
Akhirnya hari ni terbukalah semua rahsia..
Telah setahun ketumbuhan ini membesar bersebelahan rahimku..

Saat visual scan tu aku tengok
Berdebar-debar jantung aku..
Doktor kata “Ini rahim kamu… dan ini ketumbuhannya”
Aku rasa macam kedua-duanya hampir sama saiznya
Doktor kata dah 7cm dan sudah cukup besar
Pembedahan perlu disegerakan..
Jangan bertangguh lagi..
Telan air liur aku…

Aku menangis.. mungkin takut..
Mungkin tak menduga sama sekali
Aku rasakan.. seolah-olah cerpen rekaanku selama ini
Bakal menjadi nyata..
Mimpi Andy baru-baru ni… umpama petanda…
Aduh… takutnya aku..
Siapalah aku… tak layak aku bertanya kepada-Nya..
Kenapa aku yang menjadi pilihanNya

Isnin ni aku akan mula dimasukkan ke wad
Pusat Pakar Perubatan Sri Kota, Klang.
Mula berpuasa…

Hari Selasa pagi aku bakal dibedah..
Dr. Bala Pakar Ginekologi yang menggalas tanggungjawab besar ni
Tolong doakan aku… moga segalanya berjalan lancar
Untuk Andy, Ampunkan saya ye sayang…
Andainya terjadi sesuatu yang tak diingini..
Redhalah dengan ketentuanNya.

No comments: