Monday, March 03, 2008

Accident - Kembaraku.

Ahad. 2/3/2008 - Lebih kurang pukul 7.00 petang
Tempat: Bulatan kat Tesco Shah Alam.
Kemalangan melibatkan Kembara Hitam dan Honda Civic Silver.

Sinopsos kemalangan: Driver kembara hitam @ aku dlm perjalanan balik ke umah kat shah alam dari klang. Berseorangan. Sampai kat bulatan, aku pindah ke line kiri memandangkan line kanan biasanya slow sket. Tapi.. malangnya... lelaki yang memandu Honda Civic depan aku terlampau la lembap. Kereta sebelah kanan dah slow giler pun dia tak jalan gak. Aku dh pk dlm hati "kalau penakut gaya camni.. alamat tahun depan pun aku tak sampai umah". Sabar... aku tunggu lagi..
Tiba-tiba ada kereta yang agak slow jalannya.. aku harap2 dia lintas... sah! dia lintas.. Selamat aku bila si lembap dah lintas. So giliran aku plak. Tengok kiri... kereta belah kanan tgh slow. Cantik. Aku pun tekan minyak. BAM!!!!!! si lembap Honda Civic ada kat depan. Aku dah cium bontot dia. Rupanya si lembap itu telah berhenti di tengah2 jalan. Di tengah2 roundabout. Sukar untuk ku percaya, tp itulah hakikatnya. Aku telah mencium bontot keta dia. Aku hentak2 kaki dlm keta sambil maki hamun si lembap kat depan yang bangang sangat berhenti tgh roundabout (sbb aku jenis berperikemanusian, tak sanggup nak maki depan2). Aku park keta kat tepi... beserta si lembap itu. Aku turun kereta. Jumpa si lembap dan tanya? "Kenapa yang awk berhenti tengah2 roundabout? Saya tak nampak apa sebab pun awk nak berhenti. Kereta tgh slow". Si Lembap jawab "Habis tu, ada keta, saya berhenti la?" Kereta? Malas nak argue yg silembap. Tp mmg si lembap ni aku dah classified kan sbg lelaki penakut yg agak lembap. Elok tukar jantina ngan aku.

Aku call andy. Dia berada lebih kurang 4 km dari aku kt belakang. Bawak motor. Si lembap bersuara. " Nak buat apa ni? Kita repot polis la. Awak yang langgar sy, consider awk salah." Hmm.. apa nak buek. Walaupun dia lembap + slow + penakut + terkedek2 mcm mak minah pulang petang + takde toot hakikatnya aku telah melanggar dia dan aku harus membayar bontot keta dia yang dah penyek. (Walaupun bontot keta dia langsung tak mengghairahkan). Aku usap kembara aku yang dh remuk. "Sorry darling, mummy tak sengaja. Nanti mummy ada duit, mummy hantar repair yerk. Skang mummy kena cari duit nak bayar Honda Civic milik si lembap kat depan tu." Andy sampai. Man talk to man. Dia follow andy dari belakang. Aku pun follow gak.. slow2. Andy bawak dia pi workshop. Setel kat sana. Aku balik umah. Tunggu dlm umah dengan hujan lebat kat luar. Tunggu andy marah. Bila dia masuk je umah. Jeng Jeng Jeng. Laju2 aku minta maaf. Aku tak sengaja. Dia jawab. "Takpe la.. bukan salah awk pun. Mmg bukan rezeki kita." Dia tenang je? Tp aku? Rasa mcm nak nangis..

Oh... my kembara... satu lagi harta kesayangan aku telah mengecewakan aku. Satu demi satu harta aku telah mengecewakan aku (walaupun mmg salah aku). Rasanya dah tak sanggup lagi dikecewakan. Ya Allah. Walau apapun dosa aku. Ampunkanlah aku. Aku dah tak sanggup nak hadapi kehilangan satu demi satu "harta" aku... Amin..

1 comment:

My Lovely Vic said...

Si Lembap itu telah menjadi kawan hubby ku. Jadi ady telah mengarahkan aku agar meng"edit" perkataan yang tidak sepatutnya. Sape2 yang dh terbaca old version - untung ar kowang. hahahaha