Wednesday, February 20, 2008

Aku namakan ia.... CINTA

Bila kali pertama kita bertemu..
Aku tahu ia ada
Di matamu dan di mataku jua..
bercahaya.. jelas menerangi mata kita..
Tapi tak pernah aku berbangga dengannya..
Malah telah aku simpan jauh-jauh dalam lubuk hati..
Agar tiada orang yang tahu rahsia hati..

Tak pernah pun aku baja ia
Telah aku cantas ia berkali-kali..
Tapi.. untuk rasa paling agung ni..
Salah akukah andai ia tak mengerti?

Saat kau meluahkan hasratmu..
Dari lubuk paling dalam aku keluarkan...
Telah subur mekar dan bercambah dalam hati..
tanpa ragu-ragu, penuh yakin saat itu..
aku letakkan ia dalam genggaman tanganmu..
anugerah terindah milikku..
yang aku namakan ia sebagai... CINTA.

Hanya cinta sejati tahu nilai sebenar pasangannya,
Jadi mengapa sukar untuk kau ukur kesungguhanku?
Mengapa payah benar menghargai amanah yang telah kuletakkan dalam genggamanmu dulu?
Barangkali kita hanya menghargai seseorang itu
lepas kita kehilangannya..
Aku janjikan bahagia, setia dan cinta yang tak berbelah bahagi..
Namun aku tak mampu berjanji...
Untuk Menunggumu selama itu hingga kau menyedarinya..
Selamat berbahagia.. sayang...
Moga satu hari kau mengerti...

No comments: