Wednesday, October 17, 2007

Makna Raya Pada Aku



Tiap kali Hari Raya... biasanya budak2 akan lebih seronok..
tp aku pun seronok gak..
sebab.. aku leh beli baju baru, kasut baru, beg baru...
paling besh.. bleh makan ketupat.. rendang tok, masalodeh, kuah kacang...
arghhh sedapnya... especially yg mak aku buat..
the best in the world..
selain tu.. hari raya... kita leh bermaaf-maafan..
memang arr hari lain pun leh buat camtu.. tp..
masa raya ni.. dia punya feeling tu lebey sket..
tp... satu perkara yg aku sedih sangat bila tiba time raya..
biasanya malam raya aku dh ada kat rumah mertua..
dah 3 kali sambut raya mcm tu (sbb dh 3 tahun kawen)
tiap2 kali pagi raya... aku mesti call ayah ngan mak aku kat klang...
nak minta ampun dan ucap selamat hari raya...
dan tiap2 kali tu la aku mesti menangis..
walaupun tiap kali sblm dail no. rumah mak.. aku janji takmo nangis..
tp bila dengar je suara ayah... automatik airmata aku akan mengalir..
nanti ayah aku pun nangis gak...
aduh... sedihnya... tiap kali raya... camni ar...
itulah nasib sebagai anak pmpn... harus akur...
tp.. aku bersyukur sebab aku ada ayah dan emak yg sangat memahami..
ayah... emak...
sesungguhnya.. along rindu sangat saat kita sambut 1 syawal bersama2 dulu...
tp apakan daya... masa telah merubah segalanya..
namun harapan untuk bersama-sama mengulang detik2 itu tetap ada....
tunggulah ketikanya... kepangkuanmu jua.... ;(

No comments: