Thursday, November 23, 2006

KISAHKU - mencari kebenaran


Kisahku - mencari kebenaran - yg kerap lari dariku.
Sedih di hati - kerana kesilapanku - aku mencintai dia.
Dia lelaki yg aku nantikan - Ini pula cinta yg aku impikan
Langit yg selalunya biru - mula diliputi awan hitam
Sekali lagi aku hilang arah - ia menguji kejujuranku.

Aku tau kau sangsi kejujuranku - derita kau kerana itu
Bahagia aku adanya dia - dan kau makin terluka
Aku tak sanggup lakukannya - aku tak mahu jadi penyebabnya
Tiap langkahku - aku melihat kematian jiwamu
Aku tak mahu sakitkanmu - aku tak mahu merampas hidupmu
Aku tak sanggup membunuh hatimu..

Cintaku - kejujuranku - kasih sayangnya - kepercayaannya
aku umpama mengacu senapang ke kepalanya
Sanggupkah aku? Terseksanya..
Pertahankan cinta - meroboh istana kita
Kebahagianku - merampas nyawa dia.
Aku tak berdaya....
Aku tak mahu membunuh jiwanya....

No comments: