Tuesday, October 10, 2006

Saat Diciptakan Seorang Perempuan....


Ketika aku menciptakan seorang wanita, Ia harus menjadi seorang yang istimewa.
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia- juga lembut dan menenangkan.
Aku berinya kekuatan untuk melahirkan anak- dan menerima penolakan dari anak-anaknya.
Aku berinya ketabahan - agar tetap teguh mengasuh keluarga dan tidak mudah menyerah di atas penderitaannya.
Aku berinya naluri sayang untuk mencintai anak-anaknya walaupun ketika mereka terlalu melukai hatinya.
Aku beri kekuatan agar dapat menyokong suami dalam kegagalan- menjadi pelengkap hidup dan tulang rusuk suaminya.
Aku berinya kebijaksanaan agar mengetahui - suami yang baik takkan menyakiti isteri - tapi sekadar menguji sejauh mana ketetapan hati untuk berada di sisi suami.
Dan Akhirnya.. aku beri dia airmata.. untuk digunakan.. bilamana pun ia perlukan.
Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya - kerana itulah pintu menuju hatinya - tempat di mana cinta itu ada.

No comments: